BLIK opublikowało komunikat. Informuje o problemach z funkcjonowaniem systemu

Na profilu w mediach społecznościowych zespołu odpowiedzialnego za funckjonowanie systemu BLIK pojawiła się informacja o czasowych komplikacjach w zakresie funkcjonowania usług. Postępy prac, mających na celu wyeliminowanie problemu, będą podawane na bieżąco.

"Odnotowujemy czasowe problemy z funkcjonowaniem BLIKA"

Spółka Polski Standard Płatności, operator Blika, poinformowała za pośrednictwem mediów społecznościowych o czasowych problemach z funkcjonowaniem usługi. Nowoczesny system płatności wykorzystywany jest przy płatnościach w sklepie, przez internet, wypłacaniu i wpłacaniu gotówki w bankomatach czy wykonywaniu przelewów na podany numer telefonu. Przed południem w dn. 28.02.2022 zgłoszenia dot. komplikacji w zakresie działania niektórych serwisów zgłaszali także klienci banków oraz dostawcy internetu.

Odnotowujemy czasowe problemy z funkcjonowaniem BLIKA, cały czas intensywnie pracujemy nad tym, aby usługa działała bez zakłóceń. Będziemy na bieżąco przekazywać informacje o sytuacji – czytamy w udostępnionym przez BLIK wpisie.

Raporty o problemach w funckjonowaniu niektórych usług

W serwisie Downdetector pojawiły się informacje na temat awarii różnego rodzaju usług: operatorów sieci telefonii komórkowej, dostawców internetu czy bankowości internetowej. Zwraca się uwagę na możliwe przeciążenia ze względu na zbyt dużą ilość użytkowników, ale także zwyczajne problemy techniczne. Mówi się również o fałszywych danych, które służą jako element dezinformacji i paniki. Czytaj tutaj:

Na ten moment kłopoty z działaniem usług potwierdzili m.in. operator sieci komórkowej Play oraz zespół odpowiadający za system płatności BLIK. Prowadzone są działania mające na celu zlikwidowanie wszelkich niedogodności. 

Autor: Małgorzata Durmaj

Komentarze
Czytaj jeszcze: