Cyber Monday: Co to za dzień?
Czym jest Cyber Monday? To dzień ściśle związany z obchodami Black Friday, czyli dorocznym świętem zakupów, którego korzenie sięgają Stanów Zjednoczonych. Cyber Monday, analogicznie do Czarnego Piątku, wypada w poniedziałek następujący po amerykańskim Dniu Dziękczynienia. Black Friday i Cyber Monday dla wielu osób jest początkiem sezonu zakupów przed Bożym Narodzeniem. W Cyber Monday wiele sklepów internetowych przygotowuje dla klientów atrakcyjne oferty, obniżając ceny swojego asortymentu. Obniżki cen mogą sięgać nawet -70 procent.
O ile zwyczaj obchodzenia Black Friday sięga połowy XX wieku, o tyle Cyber Monday jest nieco młodszym zwyczajem. Związane jest to z faktem, że sklepy internetowe funkcjonują od dość niedawna. Po raz pierwszy amerykańskie sklepy internetowe zaczęły naśladować stacjonarne placówki w 2005 roku. Inicjatorem Cyber Monday był sklep shop.org. Od tamtej pory stało się to zwyczajem, który z czasem trafił do Polski. Czarny Piątek i Cyber Monday są obecnie dopiero od kilku lat, jednak z roku na rok staje się konsumentów coraz bardziej atrakcyjnym świętem.
Cyber Monday w Polsce
Cyber Monday w polskich sklepach. Poniedziałkowe święto promocji w sklepach internetowych wciąż nie jest tak popularne jak Black Friday. W związku z tym wiele sklepów internetowych decyduje się na obniżki cen w ramach Czarnego Piątku. Zabieg ten często jest spotykany przede wszystkim w przypadku marek, które prowadzą sprzedaż stacjonarną i internetową. Niektóre sklepy natomiast urządzają tygodniowe lub weekendowe wyprzedaże: analogicznie Black Week i Black Weekend. Dzięki temu nie tylko mogą uniknąć jednodniowego oblężenia punktów sprzedaży czy stron internetowych, ale również zachęcić większą ilość osób do skorzystania z okazji. Zwłaszcza że niższa cena obowiązująca przez parę dni skusi niejednego, który potrzebuje czasu do namysłu.
Cyber Monday: Kiedy wypada?
Data Cyber Monday. Poniedziałkowe promocje w internecie następują zaledwie parę dni po Black Friday. W tym roku na obniżki cen w wielu sklepach internetowych możemy liczyć już w najbliższy poniedziałek, 26 listopada. W przypadku interesujących nas marek, warto zapisać się do newslettera. Wiele marek w ten sposób informuje o promocjach, ale również dzieli się specjalnymi ofertami dla subskrybentów.
Autor: Natalia Piotrowska