„Czarna śmierć” hitem jesieni 2025! Takiego wyniku jeszcze nie było

Nowy serial Telewizji Polskiej, „Czarna śmierć”, okazał się absolutnym hitem jesieni 2025. Produkcja błyskawicznie zdobyła serca widzów, a platforma TVP VOD zanotowała rekordowe wyniki oglądalności, wyprzedzając nawet największe światowe serwisy streamingowe.

„Czarna śmierć” hitem jesieni 2025, fot. materiały prasowe

„Czarna śmierć” hitem jesieni 2025

Listopad 2025 roku okazał się przełomowy dla serwisu TVP VOD. Platforma zanotowała najwyższą w swojej historii liczbę użytkowników wideo – aż o 13% więcej niż rok wcześniej. Wzrosła także liczba odtworzeń materiałów – o imponujące 17% w porównaniu z listopadem 2024 roku. To efekt nie tylko rosnącej popularności serwisów streamingowych, ale przede wszystkim mocnych premier Telewizji Polskiej.

Największym hitem listopada okazał się serial „Czarna śmierć”, który zadebiutował 9 listopada 2025 roku. Już w pierwszym miesiącu od premiery produkcja przyciągnęła o niemal 60% więcej widzów i odtworzeń niż inna głośna nowość TVP – serial „Drelich”. „Czarna śmierć” szybko stała się tematem numer jeden wśród użytkowników platformy, wyprzedzając nawet takie klasyki jak „Rodzinka.pl” czy „M jak miłość”.

Polacy coraz chętniej wybierają polskie produkcje

W listopadowym TOP3 najchętniej oglądanych produkcji na TVP VOD znalazły się nie tylko nowe seriale, ale także uwielbiane przez widzów programy, takie jak „Rolnik szuka żony”. W kategorii filmów dokumentalnych triumfował nowy dokument „Zagadka Heweliusza”, opowiadający o największej tragedii w powojennej historii polskiej żeglugi. Wśród filmów fabularnych świetnie poradziła sobie koprodukcja „Kos”, nagrodzona Złotymi Lwami na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni.

TVP VOD wyprzedziło światowych gigantów

W listopadzie 2025 roku użytkownicy TVP VOD spędzili w serwisie średnio niemal 4 godziny – to drugi najlepszy wynik na rynku VOD i OTT w Polsce. Platforma Telewizji Polskiej wyprzedziła pod tym względem takie serwisy jak Amazon Prime Video, Player, Disney+ czy Canal+ Online. W sumie z serwisu skorzystało aż 2,85 mln realnych użytkowników.

Źródło: materiały prasowe TVP

Autor: Magdalena Łoboda

Komentarze
Czytaj jeszcze: