Oszuści podszywają się pod Allegro
„Ruszył masowy atak na Polaków” – od tych słów rozpoczął się komunikat portalu Niebezpiecznik.pl ostrzegający przed kolejnym internetowym oszustwem. Cyberprzestępcy podszywają się pod Allegro. Użytkownicy popularnej platformy sprzedażowej otrzymują e-maila, którego temat brzmi: „Twoje konto może zostać zablokowane”, a treść wiadomości to:
Dzień dobry, Twoje konto może zostać zablokowane z racji częstych prób logowań z aplikacji mobilnej. W celu ochrony konta prosimy o autoryzację oraz potwierdzenie aktualnych danych. Jeśli chcesz dalej korzystać z swojego konta, Allegro! Pamiętaj, że jedynie aktywna usługa Allegro! gwarantuje Ci darmowe dostawy kurierem oraz do Paczkomatów i Punktów odbioru, a także dostęp do darmowych zwrotów. Zgodnie z art. IX ust. 3 Regulaminu Allegro! istnieje możliwość zablokowania konta z racji braku potwierdzenia aktualnych danych personalnych i rozliczeniowych.
POTWIERDŹ KONTO
Niebezpiecznik.pl podaje także inną możliwą wersję wiadomości od oszustów:
Nie mogliśmy zatwierdzić Twojego konta Allegro, ponieważ wystąpił błąd w Twoich danych rozliczeniowych. W związku z tym tymczasowo zawiesiliśmy Twoje konto na Allegro. Wystarczy, że w dwóch krokach zaktualizujesz swoje dane bilingowe. Proszę kliknąć na poniższy przycisk i zaktualizować je w ciągu 12 godzin. W przeciwnym razie będziemy zmuszeni zawiesić Twoje konto na stałe.
E-mail zawiera także link przekierowujący do fałszywej autoryzacji konta. Przestępcy w ten sposób chcą wyłudzić dane do logowania do Allegro i karty płatniczej, a następnie wyczyścić nasze konto.
Jak zachować się po otrzymaniu e-maila od oszustów?
Niebezpiecznik.pl uspokaja, że samo otrzymanie takiej wiadomości nie stanowi zagrożenia. Aby nasze dane i pieniądze były bezpieczne, wystarczy ją zignorować. Użytkownicy popularnej platformy sprzedażowej nie muszą także martwić się, jeśli kliknęli w załączony link.
Jak informuje portal, dopiero podanie danych na stronie do złudzenia przypominającej Allegro zagraża naszym oszczędnościom. W takim przypadku należy natychmiast skontaktować się ze swoim bankiem.
Autor: Anna Helit