Restauracje McDonald's w Polsce oferują kilka opcji składania zamówień: tradycyjnie przy kasie, w kiosku, przy okienku McDrive oraz przy użyciu aplikacji. Od pewnego czasu za granicą testowano jednak obsługę gości przez sztuczną inteligencję. Teraz program pilotażowy dobiegł jednak końca.
McDonald's wyciąga wtyczki od sztucznej inteligencji
Sztuczna inteligencja jest wykorzystywana już w wielu dziedzinach naszego życia. Próby wdrożenia jej do swojej działalności podjęła także sieć McDonald's. W ramach współpracy z firmą IBM prowadzono testy głosowego przyjmowania zamówień na linii McDrive. Co ciekawe, eksperyment przeprowadzano od 2021 roku, a więc na długo przed wzrostem zainteresowania sztuczną inteligencją.
Jak teraz podaje "The Verge", McDonald's zdecydował się jednak zakończyć trwającą ponad dwa lata współpracę z IBM. Sieć nie wyklucza jednak, że rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji powrócą w przyszłości.
Nasza współpraca z IBM dała nam pewność, że rozwiązanie do zamawiania głosowego na linii McDrive będzie częścią przyszłości naszych restauracji. Widzimy ogromną szansę w rozwoju naszej technologii restauracyjnej i będziemy nadal oceniać długoterminowe rozwiązania, które pomogą nam podjąć świadomą decyzję w sprawie przyszłych rozwiązań do zamawiania głosowego do końca roku
– czytamy w oświadczeniu McDonald's, cytowanym przez portal Restaurant Business.
Firma IBM poinformowała jednocześnie, że prowadzi już rozmowy z innymi sieciami gastronomicznymi, które chciałyby wdrożyć podobną technologię w swoich lokalach.
Autor: Hubert Wiączkowski