Obecnie w taborze PKP Intercity znajduje się 20 pociągów Pendolino, które są jedynymi składami homologowanymi do prędkości 250 km/h. Jednakże ambitne plany przewoźnika zakładają rozszerzenie floty o nowe, szybkie jednostki.
Planujemy ogłoszenie tego przetargu na jesieni tego roku
– zapowiada Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.
Przewoźnik prowadzi teraz analizy mające na celu określenie, ile pociągów zostanie pozyskanych w ramach przyszłego przetargu.
Początkowo miały być pociągi piętrowe
Pierwotnie PKP Intercity zapowiadało przetarg na pociągi piętrowe, jednakże, jak wyjaśnia prezes Malinowski, priorytetem stało się pozyskanie składów przystosowanych do podróżowania z prędkością 250 km/h. Decyzja ta może świadczyć o dążeniu do podniesienia standardów podróży oraz skrócenia czasu przejazdów, co jest kluczowe dla pasażerów podróżujących między dużymi miastami oraz do miejsc turystycznych.
Rekord Pendolino na trasie Gdańsk-Warszawa
Wkrótce zacznie obowiązywać letnia korekta kolejowego rozkładu jazdy. PKP Intercity w komunikacie prasowym chwali się nie tylko uruchomieniem 31 par połączeń dalekobieżnych – czyli więcej niż przed rokiem, ale i rekordowym czasem przejazdu z Trójmiasta do stolicy. W wakacje podróż z Warszawy Centralnej do Gdańska Głównego ma potrwać zaledwie 2 godziny i 25 minut.
PKP Intercity, jako największy polski operator kolejowy, odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu krajowego transportu kolejowego. Zapowiedź przetargu jest zatem ważnym krokiem w kierunku modernizacji floty i podniesienia atrakcyjności kolejowych podróży na terenie Polski oraz poza jej granicami.
W związku z tym pasażerowie mogą oczekiwać, że już w najbliższej przyszłości podróże pociągami PKP Intercity staną się szybsze i jeszcze bardziej komfortowe. To obiecujące wieści dla wszystkich, którzy cenią sobie efektywność i wygodę podczas podróży koleją.
Źródło: RMF MAXX/PAP
Autor: Hubert Wiączkowski