Przerwa serwisowa aplikacji Pocztex Mobile
Poczta Polska poinformowała, że 22 grudnia 2025 r. w godzinach 19:00–23:00 planowana jest przerwa serwisowa aplikacji Pocztex Mobile. W tym czasie klienci nie będą mogli korzystać z aplikacji do nadawania i śledzenia przesyłek. Przerwa techniczna ma na celu poprawę jakości usług i wdrożenie niezbędnych aktualizacji. Warto zaplanować wysyłkę paczek i korzystanie z aplikacji poza wskazanymi godzinami, by uniknąć niepotrzebnych problemów.
Świąteczne terminy – do kiedy nadać paczkę, by dotarła na czas?
Ostatnie tygodnie grudnia to czas wzmożonej pracy dla pocztowców. Poczta Polska przypomina, że aby mieć pewność, że paczka dotrze do adresata przed Wigilią, należy ją nadać najpóźniej do niedzieli 21 grudnia. Jeśli nie uda się tego zrobić w tym terminie, można jeszcze nadać przesyłkę w poniedziałek 22 grudnia – do godz. 15 w punktach partnerskich, automatach i placówkach Poczty, a u kuriera do godz. 17. Większość paczek nadanych w tych terminach powinna dotrzeć do odbiorców 23 grudnia. Warto pamiętać, że w okresie świątecznym liczba przesyłek znacząco wzrasta, dlatego im wcześniej nadamy paczkę, tym większa szansa, że dotrze na czas.
Co jeszcze w aktualnościach?
Od 1 stycznia 2026 r. Poczta Polska nie będzie już przyjmować do wysyłki przesyłek listowych z zadeklarowaną wartością oraz paczek z zadeklarowaną wartością adresowanych do Belgii. To efekt decyzji belgijskiego operatora pocztowego bpost, który wycofuje tego typu usługi z międzynarodowego obrotu pocztowego. Osoby planujące wysyłkę cennych przedmiotów do Belgii powinny zapoznać się z aktualną listą krajów, do których można nadawać przesyłki z zadeklarowaną wartością. Szczegółowe informacje dostępne są w dokumencie „Informacje dodatkowe dotyczące usług pocztowych w obrocie zagranicznym” na stronie Poczty Polskiej.
Autor: Magdalena Łoboda