Oszuści podszywają się pod Santander Bank Polska
Cyberprzestępcy ruszyli z kolejną kampanią fałszywych wiadomości, której celem jest wyłudzenie naszych pieniędzy. Santander Bank Polska poinformował na swojej stronie, że oszuści zaczęli rozsyłać maile do klientów instytucji. Po kliknięciu w link użytkownik trafia na fałszywą stronę z panelem logowania do bankowości internetowej.
Jeśli podasz tam swoje dane do logowania do bankowości internetowej, możesz stracić pieniądze
– alarmuje instytucja.
Jak uchronić się przed oszustwem?
Santander Bank Polska upublicznił treść przykładowej wiadomości, którą mogą wysłać przestępcy. Oszuści proszą w mailach, aby potwierdzić dane logowania na stronie internetowej.
Szanowny Kliencie, Płatność online i wypłaty gotówki nie mogą być dokonywane, dopóki problem nie zostanie rozwiązany. Potwierdź swoje dane w ciągu 48 godzin
– czytamy.
Instytucja apeluje, aby zachować czujność po otrzymaniu tego typu wiadomości. Przede wszystkim nie klikaj w żadne linki i nie podawaj swoich danych. W ten sposób uchronisz się przed utratą pieniędzy.
Co zrobić, gdy otrzymam taką wiadomość?
Nasze podejrzenia powinien wzbudzić każdy mail, w którym pojawia się prośba o podanie danych logowania. Jeśli treść wiadomości wydaje nam się podejrzana, możemy ją zweryfikować, kontaktując się bezpośrednio z bankiem, np. przez infolinię. Warto również usunąć podejrzanego maila ze swojej skrzynki. Przypomnijmy, że każdego dnia eksperci z CERT Polska zbierają informacje o fałszywych wiadomościach. Tego typu maile można zgłaszać za pośrednictwem specjalnej strony internetowej.
Autor: Hubert Wiączkowski