Prawie 6 mln zł kary dla firmy kurierskiej. Miała wprowadzać klientów w błąd

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na spółkę Epaka, znaną z usług spedycyjnych, karę wynoszącą ponad 5,8 miliona złotych. Powód? Nieuczciwe praktyki stosowane przez firmę w latach 2018-2023, które stawiały klientów w niekorzystnej sytuacji, obciążając ich nieuzasadnionymi obowiązkami i utrudniając proces reklamacyjny.

zdjęcie ilustracyjne, fot. Shutterstock/vectorfusionart

Epaka, znana z usług spedycyjnych, wprowadzała w umowach z klientami postanowienia, które stawiały konsumentów w niekorzystnej sytuacji. Skrócenie terminu na złożenie reklamacji przy jednoczesnym wydłużeniu czasu na odpowiedź spółki to tylko jeden z przykładów. Dodatkowo firma zastrzegała sobie prawo do jednostronnej modyfikacji umów, co jest sprzeczne z obowiązującymi przepisami.

Wysoka kara dla firmy

Prezes UOKiK, Tomasz Chróstny, nie pozostawił złudzeń co do powagi sytuacji:

Epaka stosowała liczne postanowienia, które były nieuczciwe wobec jej klientów, dezinformowały ich, bezpodstawnie obarczały ich dodatkowymi obowiązkami, a także utrudniały proces reklamacyjny

– skomentował.

W swojej decyzji Urząd zakwestionował aż dziewięć klauzul, które naruszały prawa konsumentów.

Chociaż decyzja UOKiK nie jest jeszcze prawomocna i spółce przysługuje prawo do odwołania, kara w wysokości ponad 5,8 miliona złotych z pewnością jest poważnym ostrzeżeniem dla innych firm w branży. Zwłaszcza że całkiem niedawno Urząd Ochrony Danych Osobowych nałożył prawie 4 mln kary na sklep internetowy Morele.net.

Autor: Hubert Wiączkowski

Komentarze
Czytaj jeszcze: