Reklamy na Netflixie? Platforma potwierdza, że wkrótce pojawi się taka opcja

To z pewnością trudny czas dla Netflixa. Platforma w drugim kwartale tego roku straciła prawie milion widzów. Firma już zapowiada zmiany. Jedną z nich ma być tańszy pakiet z reklamami.

Netflix stracił milion subskrybentów

Netflix nie ma teraz najlepszego czasu. W kwietniu firma poinformowała, że po raz pierwszy od 2011 roku nie zyskała, a straciła widzów. W nocy ze wtorku na środę platforma ujawniła kolejne dane, które nie napawają optymizmem: od kwietnia do lipca z serwisu zrezygnowało 970 tysięcy użytkowników na całym świecie. Przyczyn tego trendu jest kilka. Przede wszystkim zwiększyła się konkurencja na rynku. Obecnie, oprócz Netflixa, o widzów walczą m.in. Apple TV, HBO Max, Disney+ czy Amazon Prime.

Netflix zapowiada wprowadzenie pakietu z reklamami

To niejedyna przyczyna spadku liczby subskrybentów Netflixa. W ostatnim czasie firma zwiększyła ceny standardowego pakietu w Stanach Zjednoczonych i w Wielkiej Brytanii, a to sprawiło, że użytkownicy zaczęli kalkulować swoje budżety na rozrywkę. Wiadomo już, że Netflix na początku przyszłego roku wprowadzi tańszy pakiet, w którym wyświetlane będą reklamy. Na razie nie wiadomo, czy taka opcja od razu pojawi się w Polsce i ile trzeba będzie za nią zapłacić. Platforma zapowiada jednak, że subskrypcja z reklamami będzie tańsza od standardowego pakietu.

Prawdopodobnie zaczniemy od kilku rynków, na których wydatki na reklamę są znaczne. Podobnie, jak przy większości naszych nowych inicjatyw, naszym zamiarem jest wdrażanie ich, słuchanie, uczenie się i ulepszanie oferty. Tak więc nasza działalność reklamowa za kilka lat prawdopodobnie będzie wyglądać zupełnie inaczej, niż pierwszego dnia

– czytamy w liście Netflixa do akcjonariuszy, cytowanym przez portal Variety.

Netflix będzie walczyć ze współdzieleniem kont

Netflix zamierza też ograniczyć udostępnianie haseł i współdzielenie kont. Jest to popularne rozwiązanie wśród użytkowników, które polega na tym, że kilka osób składa się na jedną subskrypcję. Platforma od zawsze dopuszczała je tylko w przypadku osób mieszkających pod jednym dachem, a po wielu latach "przymykania oczu" chce to egzekwować. Jak Netflix zamierza rozwiązać ten problem w Polsce? Tego jeszcze nie wiemy. Na razie w kilku krajach wprowadzono dodatkowe opłaty za każdego użytkownika pakietu, który korzysta z serwisu poza gospodarstwem domowym właściciela subskrypcji.

Autor: Hubert Wiączkowski

Komentarze
Czytaj jeszcze: