Dzięki grze uratował siostrę
O dzielnym 12-latku z małej miejscowości Leksivka w Norwegii świat usłyszał w 2007 roku. Pewnego ranka Hans i jego 10-letnia siostra, postanowili przejść przez las, aby skrócić sobie drogę na przystanek i zdążyć na autobus, który miał zawieźć ich do szkoły. Podczas tej przeprawy spotkali olbrzymiego łosia. Nie przejęliby się tym, gdyby nie to, że zwierzę od jakiegoś czasu terroryzowało okolicę.
Łoś zaczął gonić dzieci. W obliczu zagrożenia chłopiec zachował zimną krew i przypomniał sobie umiejętności, jakich wykorzystywał w grze World of Warcraft. Najpierw Hans sprowokował zwierzę, aby odciągnąć je od młodszej siostry, co odpowiadało umiejętności "taunt". Później 12-latek poczuł silne uderzenie w plecy, które częściowo zamortyzował plecak. Chłopiec stracił równowagę i stoczył się ze wzgórza. Leżąc w śniegu, zaczął udawać martwego. Łoś stracił zainteresowanie dziećmi i odszedł.
Hans został nagrodzony
Po 14 latach od tamtych wydarzeń Hans został nagrodzony w ramach inicjatywy "Gaming Champions". Inicjatorem akcji jest firma "G2A", która chce w ten sposób "nagradzać tych, którzy używają gier, aby zmienić rzeczywisty świat". 26-latek otrzymał specjalną statuetkę, bluzę oraz komputer godny prawdziwego gracza.
Odwaga tego małego chłopca i spryt w wykorzystaniu wiedzy zgromadzonej w grze wideo skutecznie uchroniły go i jego siostrę przed bardzo niebezpieczną sytuacją. Uważamy, że jest to wyczyn, który zasługuje na uznanie dzięki Gaming Champions Award, ponieważ dowodzi, że gry wideo mogą zapewnić nam znacznie więcej niż tylko rozrywkę
- przeczytaliśmy w uzasadnieniu
Autor: Konrad Lubaszewski