Kim jest Sofia Jirau?
Pochodząca z Portoryko Sofia Jirau zadebiutowała jako modelka w marcu 2019 roku, dokładnie w swoje 23 urodziny. Wtedy też uruchomiła swój sklep internetowy o nazwie „Alavett”, opartej na jej ulubionej frazie „I love it”. W lutym 2020 roku Portorykanka modelowała na New York Fashion Week, będąc częścią zespołu projektantki Marisy Santiago. W październiku zeszłego roku rozpoczęła kampanię „No limits” („Sin Límites”), aby zwiększyć świadomość na temat osób z zespołem Downa na całym świecie.
W tym tygodniu Jirau przeszła do historii, zostając pierwszą modelką z zespołem Downa, a drugą pochodzącą z Portoryko, która pojawiła się w kampanii Victoria’s Secret. 25-latka w Walentynki na swoim instagramowym profilu udostępniła zdjęcie, na którym pozuje w biustonoszu najnowszej kolekcji znanej modowej marki. W opisie czytamy:
Kiedyś marzyłam o tym, pracowałam na to, a dziś nadeszło spełnienie moich marzeń. W końcu mogę wam zdradzić mój wielki sekret… Jestem pierwszą modelką Victoria’s Secret z zespołem Downa! Dziękuję wszystkim za nieustanne wspieranie mnie w moich projektach. Dziękuję @victoriassecret za zobaczenie we mnie modelki #NoLimits i włączenie mnie do inkluzywnej kampanii Love Cloud Collection. To dopiero początek!
Sofia Jirau częścią kampanii Victoria’s Secret „Love Cloud”
Portorykańska modelka, obok 17 innych kobiet, promuje nową kolekcję bielizny „Love Cloud”. Grupa składa się zarówno z profesjonalnych, jak i nieprofesjonalnych modelek, o różnym odcieniu skóry, rozmiarze i wieku. Do znanych już twarzy, takich jak Hailey Bieber, Taylor Hill czy Adut Akech, dołączają teraz Celilo Miles – rdzenna strażaczka z dzikich terenów Nez Perce Tribe, która pozuje ze swoim hełmem, Sylvia Buckler – projektantka akcesoriów, która na portrecie trzyma swój ciążowy guz, czy Valentina Sampaio, która w 2019 roku została pierwszą transpłciową modelką marki bieliźnianej.
Nowa kampania, która zaangażowała kobiety o tak zróżnicowanym charakterze i wyglądzie, jest częścią nieustannych prób Victoria’s Secret, by ocieplić swój kreowany przez dziesięciolecia wizerunek. Marka kojarzy się bowiem przede wszystkim z seksownymi, wyidealizowanymi „aniołkami”, które promowały przede wszystkim ten komercyjny, wąski rodzaj piękna. Ostatnio odzieżowa firma zasygnalizowała jednak, że od teraz skupi się na tworzeniu bielizny dla kobiet o różnych kształtach, rozmiarach i pochodzeniu. W oświadczeniu Raúla Martineza, dyrektora kreatywnego marki, czytamy:
Kolekcja Love Cloud to ogromnie ważny moment w ewolucji marki. Od obsady niesamowitych kobiet, które ożywiają kolekcję, po niesamowitego ducha integracji na planie. Ta kampania jest ważną częścią nowego standardu Victoria's Secret, który tworzymy.