Black Friday 2018
Black Friday 2018 już 23 listopada. Wiele osób czeka na ten dzień, by dzięki ogromnym przecenom móc zrobić tańsze, a nierzadko i większe niż zwykle zakupy. Podczas Black Friday obniżki potrafią sięgać bowiem nawet -70% i więcej. Robiąc zakupy tego dnia warto jednak zachować czujność i nie dać się nabrać na jedynie pozornie atrakcyjne oferty. Ponieważ czarnopiątkowe wyprzedaże to wciąż jeszcze w Polsce pewne novum, czy Polacy w ogóle ufają wyprzedażom? Jak pokazują badania, aż 85% konsumentów w naszym kraju wierzy w realne korzyści, jakie niesie za sobą Black Friday. 15% z nas uważa natomiast, że zniżki są fikcyjne.
Dane wynikające z badań serwisu picodi.com dotyczących Czarnego Piątku pokazują także, że aż 60% ankietowanych deklaruje udział w tegorocznych wyprzedażach. Co czwarty Polak planuje kupić podczas obniżek więcej niż pięć produktów, natomiast to mężczyźni w trakcie Black Friday wydadzą więcej. Polacy planują wydać średnio po 795 złotych, podczas gdy Polki – 555 złotych. Co jeszcze na temat Black Friday mówią liczby?
Black Friday 2018 w liczbach
infografika: picodi.com
Jak pokazują badania, 60% Polaków ma zamiar w tym roku wziąć udział w czarnopiątkowych wyprzedażach. 59% z nich specjalnie na tę okazję odkładało pieniądze, 37% może pozwolić sobie na zakupy bez wcześniejszego oszczędzania, natomiast 4% badanych zadeklarowało, że zrobi zakupy na raty.
infografika: picodi.com
Okazuje się, że większość Polaków – widząc atrakcyjne promocje – działa impulsywnie. Kupowanie pod wpływem emocji zadeklarowało bowiem aż 60% ankietowanych, podczas gdy tylko 40% z nas planuje przed Black Friday swoje zakupy. Czarny Piątek to świetna okazja, by już teraz zaopatrzyć się w świąteczne prezenty dla naszych bliskich. 27% konsumentów ma zamiar kupić podczas wyprzedaży właśnie upominki na Boże Narodzenie. Najwięcej, bo 86% Polaków, będzie kupować coś dla siebie, natomiast 15% badanych deklaruje chęć zakupienia czegoś do domu. 26% z nas, a więc co czwarty klient, kupi na promocjach ponad pięć produktów. Największa grupa badanych, bo aż 43%, deklaruje kupienie 2-3 rzeczy.
infografika: picodi.com
Przeciętna obniżka w Polskich sklepach podczas Black Friday okazuje się wynosić 46%. To wcale nie tak mało, prawda? 85% z nas ufa wyprzedażom, natomiast pozostałe 15% uważa, że są one fikcyjne i niewarte uwagi.
infografika: picodi.com
Zaskakującym może być fakt, że to mężczyźni, a nie kobiety, które często bywają uważane za zakupoholiczki, wydadzą więcej w trakcie Black Friday. Polacy deklarują, że tego dnia są w stanie zapłacić średnio nawet 795 złotych, podczas gdy Polki – „tylko” 555 złotych. Wśród urządzeń, za pośrednictwem których dokonujemy zakupów, wciąż dominują komputery – stanowią one bowiem 58% ogółu. 39% badanych zamierza kupować przez smartfona, zaś 3% – za pomocą tableta.
Zainteresowanie wyprzedażami z okazji Black Friday rośnie w Polsce z roku na rok. Według danych picodi.com wzrost w stosunku do poprzedniego roku jest szczególnie imponujący w grupie wiekowej 45-54. Wśród osób w tym wieku zainteresowanie czarnopiątkowymi okazjami wzrosło o aż 712%. Równie dynamiczny wzrost zanotowano w grupie wiekowej 18-24 – tutaj wynosi on 704%.
Autor: Maria Staroń