Nowe rozporządzenia
Kilka dni temu rząd podał nowe rozporządzenia, dotyczące walki z pandemią koronawirusa SARS-CoV-2. Postanowiono wówczas zamknąć wszelkie galerie handlowe i sklepy wielkopowierzchniowe, jednak z pewnymi wyjątkami. Dotyczą one między innymi sklepów z artykułami spożywczymi, aptek i sklepów z artykułami budowlanymi. Na liście wyjątków znalazły się również sklepy z meblami, co ucieszyło wiele osób, które miały zamiar zrobić zakupy w Ikei, czy Agata Meble.
Niestety wieczorem 6 listopada rząd zmienił swoją decyzję i wprowadził nakaz zamknięcia również sklepów z meblami, który miałby obowiązywać od następnego dnia. Uznano, że przebywanie między innymi w Ikei prowadzi do zagrożenia epidemiologicznego.
Sklepy Ikea jednak zamknięte
Nowa wersja rozporządzeń w dobie pandemii koronawirusa w Polsce wykluczyła również funkcjonowanie stacjonarnych sklepów, takich jak: Ikea, Agata Meble, czy Black Red White.
O tym nakazie powyższe firmy dowiedziały się kilka godzin przed prowadzeniem nowych zasad, związanych z postępowaniem w trakcie pandemii w Polsce. W mediach społecznościowych wspomnianej Ikei pojawił się jasny komunikat, w którym przedstawiciele firmy tłumaczą zamknięcie swoich sklepów na terenie Polski.
Drodzy Klienci, w związku z ogłoszonymi nowymi zasadami bezpieczeństwa związanymi z pandemią COVID-19 informujemy, że wszystkie sklepy stacjonarne IKEA w Polsce zostaną zamknięte od 07.11.2020 r. do odwołania […] Chcemy podkreślić, że bezpieczeństwo klientów i pracowników jest dla nas najważniejsze. W miarę rozwoju sytuacji będziemy opierać dalsze działania na rozporządzeniach lub komunikatach odpowiednich władz – czytamy na facebookowym fanpage’u Ikei Polska.
Ponadto Ikea wyjaśniła, jak teraz będzie można zakupić ich towary. Sprzedaż została ograniczona do sklepów online oraz odbioru w sklepach na zasadzie Click&Collect. Co ważne, w trakcie zamknięcia sklepów stacjonarnych zwroty produktów nie będą przyjmowanie.
Wszystkie Punkty Odbioru Zamówień IKEA (w tym odbiór w sklepach Click&Collect) pozostają otwarte. Usługi, montaże i dostawy odbywają się bez zmian. Klienci, którzy mieli umówione planowanie w sklepie w ciągu najbliższych dni, otrzymają oddzielne informacje w tej sprawie. Zwroty produktów będą możliwe po ponownym otwarciu sklepów stacjonarnych. Wszystkich zainteresowanych zakupami w IKEA zachęcamy do składania zamówień, sprawdzenia dostępności produktów oraz korzystania z naszych usług na IKEA.pl. Nasz najmniejszy sklep IKEA w aplikacji działa 24 godziny na dobę – czytamy w komunikacie.
Skorzystacie z zakupów online?