Pierwsze testy na konkurencyjnych dla TikToka rolkach wykazują, że czas oglądania filmów na Facebooku wzrósł w ostatnim czasie o 8-10%. Według ekspertów to obiecujące dane, które mogą sprawić, że wkrótce platforma będzie mogła śmiało konkurować z chińską aplikacją.
Facebook goni TikToka
Tom Alison, szef Facebooka, podczas konferencji technologicznej Morgan Stanley w San Francisco, ujawnił nowe podejście firmy do rekomendacji filmów. Meta planuje wykorzystać nowy silnik SI we wszystkich sekcjach Facebooka prezentujących filmy – na tablicy, w grupach i w rolkach – jako część "mapy drogowej technologii" na lata 2023-2026.
Konkurencja z TikTokiem stała się dla Mety priorytetem, gdy aplikacja ta, oferująca pionowe klipy wideo i wykorzystująca potężny algorytm rekomendacji, zyskała na popularności w USA. Alison podkreślił, że nowa architektura modelu SI uczy się z danych znacznie efektywniej niż poprzednie generacje.
Zamiast zasilać tylko rolki, pracujemy nad projektem, który pozwoli naszemu całemu ekosystemowi wideo korzystać z tego jednego modelu
– mówi Alison.
Szef Facebooka dodaje, że jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, rekomendacje będą nie tylko bardziej angażujące i trafne, ale i poprawi się także ich responsywność.
Facebook śmiało inwestuje w sztuczną inteligencję
Inicjatywa ta wpisuje się w strategię Mety dotyczącą wdrażania SI we wszystkie jej produkty, zwłaszcza po wzroście zainteresowania tą technologią po uruchomieniu ChatGPT przez OpenAI pod koniec 2022 roku.
Meta inwestuje miliardy dolarów w zakup setek tysięcy drogich procesorów NVIDIA GPU, które są używane do trenowania i zasilania modeli SI, jak wspomniał Mark Zuckerberg w jednym z tegorocznych wideo.
Autor: Hubert Wiączkowski