1. Nie przekraczaj ustanowionych godzin pracy
Bardzo istotną częścią pracy zdalnej jest jednoznaczne określenie czasu pracy. Zaplanuj swoją pracę tak, by skończyć ją zgodnie z przyjętym harmonogramem. Nie zaczynaj jej później i nie siedź zbyt długo, a przede wszystkim przypilnuj ilości godzin spędzonych w pracy. Mówi się, że idealny plan dnia to 8 godzin snu, 8 godzin pracy i 8 godzin na przyjemności. Taki podział pozwoli zachować równowagę pomiędzy pracą a życiem prywatnym.
2. Przerwa od komputera
Większość zawodów wykonywanych zdalnie wiąże się z tylko i wyłącznie z pracą przy komputerze. Oczywiście tak długi czas spędzony na wpatrywaniu się w monitor niekorzystnie wpływa na nasze zdrowie. Należy minimum co godzinę robić sobie krótką przerwę od komputera, by przewietrzyć pokój, zrobić herbatę, czy po prostu zająć się jakąkolwiek inną czynnością. Taka mała przerwa poprawi twoją wydajność oraz samopoczucie.
3. Detale są istotne
Jeżeli zamierzasz pracować zdalnie przez dłuższy czas, warto zadbać o swoje nowe domowe stanowisko pracy. Wyznacz odpowiednie miejsce w domu, stwórz swój „kącik”, w którym poczujesz się komfortowo. Istotne są również drobne ozdoby, przy czym warto zachować minimalizm na swoim biurku. Ustaw obok siebie dużo roślin, a od razu poczujesz się lepiej!
4. Zadbaj o nawodnienie
Gdy przebywasz w swoim standardowym miejscu pracy, często myślisz o powrocie do domu i o swoich bliskich. Później, patrząc na zegarek, dostrzegasz, że pozostało jeszcze sporo czasu do przepracowania. Natomiast na „home office” czas naprawdę szybko mija. Masz wszystko i wszystkich pod kontrolą, więc możesz w spokoju zrobić swoje. Niestety łatwo wtedy zapomnieć o tak podstawowych rzeczach, jak nawadnianie swojego organizmu. By temu zapobiec, najlepiej przygotować karafkę z wodą mineralną, którą będziesz mieć zawsze pod ręką.
5. Zadzwoń do kolegów z pracy
Gdy na co dzień przebywasz w towarzystwie kolegów z pracy, zawsze można ich o cos zapytać, czy po prostu porozmawiać na różne tematy. Na „home office” warto zrobić sobie przerwę na wideorozmowy z kolegami z pracy. Dowiesz się, jak oni radzą sobie w tej niecodziennej sytuacji i zacieśnisz przyjacielskie więzi.
Zobacz także: