Szwedzki producent mebli opublikował niedawno ważny komunikat. Zwraca się w nim do swoich klientów, którzy kupili lampę sufitową CALYPSO po 1 sierpnia 2016 roku. Mowa dokładnie o produktach oznaczonych datownikami od 1625 do 1744. Jak się okazuje, niektóre z lamp były wadliwe.
"Wszystkie nasze produkty są testowane pod kątem zgodności z obowiązującymi standardami i przepisami. Mimo to IKEA otrzymała zgłoszenia od klientów informujące o przypadkach, gdy szklany klosz lampy sufitowej CALYPSO (nr artykułu w Polsce 200.324.15) spadł. W trosce o bezpieczeństwo klientów, aby uniknąć podobnych wypadków, IKEA podjęła decyzję o wycofaniu lamp sufitowych CALYPSO wyprodukowanych między 25. tygodniem 2016 roku a 44. tygodniem 2017 roku (oznaczonych stemplami od 1625 do 1744, gdzie dwie pierwsze cyfry oznaczają rok produkcji, a dwie ostatnie tydzień produkcji)" – napisała IKEA w swoim oficjalnym komunikacie
IKEA zaapelowała także do swoich klientów, którzy zakupili ten model lampy. Szwedzka sieć prosi, aby bezzwłocznie zwrócić taki produkt do najbliższego sklepu sieci. W ramach rekompensaty klienci otrzymają nową lampę CALYPSO lub całkowity zwrot kosztów. IKEA zaznacza też, że aby dokonać zwrotu tego konkretnego produktu, nie trzeba mieć przy sobie dowodu zakupu.