hity na MAXXa
hity na MAXXa

Jan Bajtlik, polski artysta, który zaprojektował chustę dla domu mody Hermès!

Jan Bajtlik zaprojektował flagowy produkt francuskiego domu mody Hermès! Na chuście możemy zauważyć Warszawę i Pałac Kultury. Jak wygląda projekt wykonany przez artystę? Sprawdź!

Hermès

Hermès to jeden z najbardziej luksusowych domów mody. Jan Bajtlik od 2016 roku pracuje dla tej francuskiej marki. Artysta zajmuje się projektowaniem biżuterii, chust, ceramiki, tapet i typografii. Jest współautorem scenografii witryn butiku Hermès w Dubai Mall i oprawy graficznej Hermès Fantasty Funfair w Dubaju.

Wszystko projektuję z dwuletnim wyprzedzeniem, a kolejne projekty wiążą mnie z marką na lata. Bardzo się cieszę ze współpracy z Hermèsem. Mierzę się z nowymi tematami, estetyką i poszerzającymi zainteresowaniami. Chcę, by bardzo się od siebie różniły, miały odrębną historię, bo w tym tkwi moc. Do tej pory byłem przekonany, że sztukę trzeba robić w galeriach, a inne projekty tylko w ramach zlecenia. Teraz odkryłem, że może być inaczej. – mówi Bajtlik

Animapolis

Miałem sen, w którym wszystkie zwierzęta i stworzenia z billboardów i wielkich nadmuchiwanych reklam ożyły i zdominowały miasto. Ci, którzy znają Warszawę znajdą szczegóły dotyczące tego miasta - napisał na Instagramie Jan Bajtlik.

Na początku roku do sprzedaży trafiła chusta zaprojektowana przez polskiego artystę Jana Bajtlika. Animapolis przedstawia fantastyczne miasto opanowane przez naturę i zwierzęta. Inspiracją była architektura Warszawy, Moskwy, Sankt Petersburga, Kijowa i Nowego Jorku. Jednak niekwestionowaną gwiazdą kolekcji jest Kluska, pies autora. Projekt powstawał dwa lata i był tworzony z wykorzystaniem tradycyjnych technik. Bajtlik stworzył najpierw szczegółowy rysunek na papierze w oryginalnych rozmiarach 90 na 90 cm.

Unikałem motywów stricte ozdobnych, wolałem narysować opowieść. Poza tym wiedziałem też, że chcę osadzić rysunek w mocnej kompozycji. Chustę często prezentuje się płasko, dlatego kompozycja jest jednym z pierwszych i ważniejszych czynników działających na odbiorcę. Bardzo ważny jest też kolor. – mówi Bajtlik

Jan Bajtlik

Jan Bajtlik jest absolwentem Wydziału Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Już na studiach zaprojektował znane z warszawskich ulic plakaty „Weź się do kupy”. Ten 30-letni artysta projektuje książki dla dzieci, plakaty i ilustracje. Zajmuje się rysunkiem i malarstwem. Grafik rysował dla The New York Times i Time Magazine. Otrzymał między innymi srebrny medal na Triennale Plakatu w Toyamie w Japonii i wyróżnienie Bologna Ragazzi Award za książkę dla dzieci Typogryzmol wydaną w ośmiu językach.

Oceń ten artykuł 0 0