Aplikacja do buczenia
Yamaha Corporation opracowała aplikację, która pomoże kibicom w zdalnym uczestnictwie w wydarzeniach sportowych, ponieważ startujące niebawem rozgrywki piłki nożnej i baseballu nie będą mogły gościć fanów.
Za pomocą aplikacji każdy z kibiców będzie mógł zaznaczyć swoją obecność na stadionie. Wystarczy, że nagra swój doping, buczenie, lub inną, dowolną wiadomość i wyśle ją na stadion, gdzie zostanie odtworzona. Ma to pomóc zarówno kibicom, w bardziej intensywnym przeżywaniu spotkania, jak i zawodnikom, którzy będą mogli poczuć unikalną atmosferę i choć na chwile zapomnieć, że grają przy pustych trybunach.
Testowy mecz
Rozgrywki baseballu powracają na japońskie boiska 19 czerwca, a kilka tygodni później wybiegną na nie piłkarze. Fani nie będą niestety mogli zasiadać na trybunach ze względu na panującą epidemię.
Firma Yamaha postanowiła zorganizować testowy mecz, aby sprawdzić, czy zdalny doping może choć trochę uatrakcyjnić widowisko. Spotkanie rozegrane zostało na Shizuoka Stadium ECOPA, stadionie, który może pomieścić aż 50 tysięcy widzów.
Naprzeciwko siebie stanęły zespoły Jubilo Iwata i Shimizu S-Pulse, a kibice mogli wysyłać swoje wiadomości do jednego z 58 głośników zamontowanych na obiekcie. Organizatorzy byli zachwyceni testem i stwierdzili, że przy zamkniętych oczach doping jest niemal nie do odróżnienia od odgłosu 50 tysięcy gardeł siedzących na trybunach.
W pewnym momencie zamknąłem oczy i poczułem jakby wiwatujący fani byli na tym stadionie ze mną. Sprawdziło się to nawet przy tak dużym obiekcie
- powiedział Keisuke Matsubayashi, reprezentant firmy odpowiedzialnej za zdalny doping