Jak kupują Polki?
Według wyników badań zespołu analitycznego Picodi.pl Polki mogą pochwalić się sporym asortymentem w kosmetyczkach. Średnio znajduje się w nich bowiem aż 28 produktów. To oczywiście sprawia, że z portfela rocznie znika pokaźna suma pieniędzy. Przeciętna Polka wydaje na kosmetyki w ciągu roku ok. 1414 zł. Co ciekawe okazuje się, że spośród tych kosmetyków regularnie używanych jest ich zaledwie 10. Ponadto wyniki badań mówią nam, że ponad połowa Polek kupuje kosmetyki, gdy są w promocji, by mieć je na zapas. Natomiast 19 procent kobiet w Polsce kupuje produkty, gdy ich nagle zabraknie w kosmetycznie. Pozostałe 24 procent ankietowanych kupuje kosmetyki, gdy mają na to ochotę.
Co wpływa na decyzję Polek podczas wyboru kosmetyków ze sklepowych półek? Aż 68 procent odpowiedziała, że głównym czynnikiem, którym kierują się podczas zakupów, jest atrakcyjna cena. Na drugim miejscu poszukiwany jest jak najlepszy skład produktów, natomiast opinią blogerów i znajomych sugeruje się 22 procent Polek. Najmniej brana pod uwagę jest rekomendacja kosmetyczek, czy dermatologów – tylko 19 procent. Zaledwie 13 procent kobiet wybiera natomiast marki premium, z wyższej półki cenowej. Co ciekawe wzrosła sprzedaż produktów ekologicznych, jednak aż 81 procent przyznaje, że kupuje je tylko wtedy, gdy mają przystępną cenę. 8 procent ankietowanych uznało, że w ogóle nie zwracają uwagi na naturalne kosmetyki. Więcej informacji na stronie autora badań.
Kosmetyczki Polek, a kobiet w innych krajach
Z badań wynika, że najpopularniejszymi kosmetykami do makijażu w Polsce są tusze do rzęs, podkłady, pudry, korektory oraz rozświetlacze. To oznacza, że Polki wydają na nie średnio 316 euro rocznie! Bardziej oszczędne w kupowaniu kosmetyków są Czeszki. Według wyników badań wydają one 232 euro w ciągu roku i przeznaczają je głównie na tusze do rzęs, podkłady, korektory, szminki i kredki do brwi. Najmniej wydają natomiast Niemki – jedynie 164 euro rocznie. Na górze listy znajdują się kobiety z Wielkiej Brytanii z zaskakującym wynikiem 448 euro rocznie wydanych na kosmetyki. W Ameryce roczna kwota wynosi średnio 351 euro, a w Irlandii 328 euro.
Mężczyźni a kosmetyki
Wyniki tych badań wyszły naprawdę zaskakująco. Przede wszystkim Polacy znacznie mniej pieniędzy przeznaczają na te produkty - jedynie 480 złotych rocznie, posiadając średnio 9 produktów, używając regularnie 5. Najciekawsze jest jednak to, że tylko 60 procent Polaków kupuje kosmetyki samodzielnie. Reszcie kupuje im druga połówka bądź mama.
Porównując kosmetyczne zakupy kobiet i mężczyzn można zauważyć jeszcze jedną ciekawą rzecz. Mężczyźni w Polsce zazwyczaj kupują takie produkty, gdy im się skończą – tak oznajmiło aż 73 procent ankietowanych Polaków. Natomiast zaledwie 17 procent kupuje je tylko, gdy są w promocyjnych cenach, a 10 procent wybiera dane kosmetyki, gdy najdzie ich ochota. Mężczyźni przywiązują znacznie mniejszą uwagę do kosmetyków premium – aż 56 procent zadeklarowało, że nie kupuje ich wcale. Co zaskakujące, aż 39 procent deklaruje, że nie kupuje ekologicznych produktów tego typu wcale. Zobacz więcej na stronie autora badań.
Zobacz również:
Autor: Urszula Głowiś