W internetowych kanałach komunikacji H&M pojawiła się kontrowersyjna reklama z udziałem czarnoskórego chłopca. Kilkulatek zaprezentował zieloną bluzę z napisem „Najfajniejsza małpa w dżungli”. Zdjęcie wywołało ogromne oburzenie internautów. Sprawą zajęła się rzeczniczka firmy odzieżowej. „Rozumiemy, że wiele osób może być zła z powodu tego zdjęcia. Przepraszamy, że zdjęcie powstało i żałujemy, że pojawiło się w sieci. W związku z tym, postanowiliśmy usunąć fotografię z każdego naszego kanału. To oczywiste, że nasze procedury nie były przestrzegane. Dokładnie przeanalizujemy całą sprawę, aby zapobiec tego typu błędom w przyszłości” – napisała w oświadczeniu.
Matka 5-letniego chłopca, Terry Mango, w postach zamieszczonych na Facebooku odniosła się do reklamy. Kobieta w żaden sposób nie poczuła się urażona i uznała, że zarzut rasizmu był bezsensowny. „To była jedna z setek bluz, które zakłada na siebie mój syn podczas przeróżnych sesji. Przestańcie płakać bez powodu i zapomnijcie o sprawie", „To jest mój syn... byłam z nim podczas wszystkich sesji. Naprawdę nie rozumiem tych zarzutów. Oczywiście, każdy ma prawo do swojego zdania” – wyjaśniła Terry.