Dlaczego sprzedawcy muszą ciągle kontrolować ceny?
Pierwszym argumentem przemawiającym za koniecznością monitorowania cen konkurencji jest fakt, że użytkownik może zrobić to samodzielnie – i chętnie robi. Innymi słowy, wybierając dany produkt, z łatwością sprawdzi ceny w różnych sklepach za pomocą powszechnie dostępnych porównywarek.
Po drugie, elastyczne podejście jest dziś priorytetem. Inflacja, wahanie na różnych rynkach (paliwa, ceny produkcji, transportu) i zmieniające się trendy wśród klientów sprawiają, że elastyczność w dostosowywaniu cen może stanowić być albo nie być dla wielu sektorów e-commerce.
Wreszcie – strategia sprzedaży. Skoro cena jest tak istotna dla klientów, to manipulowanie nią pozwala przyciągnąć i przywiązać odbiorców do siebie i swojego produktu. Skutecznym narzędziem do monitorowania cen konkurencji jest np. Dealavo, którego zasada działania opiera się o pełną automatyzację tego procesu: https://dealavo.com/pl/monitoring-cen/.
Źródło: https://dealavo.com/pl/
Monitoring a dynamiczne ceny – jak to działa?
Systemy do monitoringu cechuje bieżąca analiza ruchów konkurencji – ich promocji, zmian marży i narzutów, wyprzedaży podyktowanych sezonowością i umiejętnością wyłapania szybkich trendów na rynku.
Takie narzędzia jak Dealavo pozwalają na zastosowanie dynamicznych cen, czyli takich, które system sam zmieni w oparciu o ruchy Twojej konkurencji. Taka strategia pozwala maksymalizować zyski i daje pewność, że nie przegapisz żadnego zdarzenia rynkowego, które może wpłynąć na Twój potencjalny sukces.
Używanie takich zaawansowanych narzędzi eliminuje ryzyko błędów, które może pojawić się przy ręcznym monitorowaniu i dostosowywaniu cen. System śledzi za Ciebie zmiany w różnych kanałach sprzedaży zintegrowanych z platformą, np. Ceneo czy Allegro, następnie automatycznie dostosowuje Twoje ceny w oparciu o Twoje wcześniejsze ustalenia.
Jeżeli interesuje Cię temat dynamicznych cen, zajrzyj tutaj: https://dealavo.com/pl/dynamiczne-ceny/.
Jakie korzyści daje monitoring w e-commerce?
Monitoring w e-commerce to możliwość pozostania w obiegu, bycia o krok przed konkurencją, która nie ma czasu albo umiejętności, by analizować rynek tak, jak zrobisz to Ty.
Natychmiastowo dopasujesz swoją ofertę do tego, czego w danym momencie oczekuje Twoja klientela, zyskasz możliwość personalizowania oferty i precyzyjnego określania targetu.
Umiejętne zarządzanie danymi pozyskanymi z monitoringu pozwala Ci budować skuteczną przewagę konkurencyjną i stawia Cię w lepszym położeniu, niż część Twoich rynkowych rywali. Może to być nieoceniona strategia do tego, by Twoje zyski ciągle rosły, a klienci nie tylko przychodzili, ale również wracali!