Bezobsługowe sklepy to nasza przyszłość?
Żabka uruchomiła swój pierwszy sklep bez obsługi. Jedna z najpopularniejszych sieci sklepów w Polsce twierdzi, że właśnie takie rozwiązania odpowiadają potrzebom klientów. Żappka Store została oparta na technologii AI, która powstała dzięki współpracy Żabki Future z amerykańską firmą technologiczną AiFi. Być może już niedługo zobaczymy więcej bezobsługowych sklepów z zielonym logiem Żabki. Z założenia mają one powstawać w lokalizacjach, gdzie nie ma możliwości prowadzenia standardowego sklepu.
Grupa Żabka rozwija koncepty w obszarze modern convenience, które odpowiadają na potrzeby współczesnych klientów. Żappka Store precyzyjnie się w ten trend wpisuje. Razem z aplikacją żappka, z której korzysta już 5 mln użytkowników, współtworzy ekosystem cyfrowych rozwiązań ułatwiających życie naszym klientom
– powiedział Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka Polska
Jak działa Żappka Store?
W bezobsługowej placówce nie tylko nie zobaczymy pracowników, ale także nie spotkamy się z kasami. Zakupy zrobimy za pośrednictwem aplikacji mobilnej Żappka i aktywowaną usługą Żappka Pay. Przed wejściem do sklepu aplikacja wygeneruje dla nas jednorazowy kod QR, który musimy zeskanować w czytniku przy wejściu. Po zeskanowaniu kodu drzwi otworzą się, a my będziemy mogli wejść i wziąć produkty, które nas interesują i... to wszystko.
System kamer zainstalowany w Żappka Store zidentyfikuje produkty, które zostaną zabrane z półek i naliczy odpowiednią kwotę, która zostanie ściągnięta z podpiętej do aplikacji karty płatniczej. System nie zapisuje obrazu, a także nie identyfikuje klientów, dzięki czemu mamy zapewnioną pełną anonimowość. Początkowo w Żappka Store dostępnych będzie ponad 300 produktów, w tym napoje, również świeża kawa, słodycze, dania gotowe, czy słone przekąski.
Autor: Konrad Lubaszewski