Koniec pewnej epoki?
To koniec pewnej ery – popularne magazyny już wkrótce na dobre znikną z polskiego rynku. Okazuje się, że w grudniu ukażą się ostatnie wydania popularnych od lat pism. Marquard Media Polska całkowicie wycofuje się w segmentu prasowego, z końcem br. zamyka magazyny "CKM", "Cosmopolitan", "Esquire", "Harper’s Bazaar", "Joy" i "Playboy". Rezygnacja z prowadzenia magazynów wiąże się również ze zwolnieniem 70 proc. Pracowników – czytamy na stronie wirtualnemedia.pl.
„W środę 13 listopada br. wydawnictwo Marquard Media Polska przekazało swoim pracownikom informację o zamiarze zamknięcia wszystkich tytułów prasowych, jakie ukazywały się do tej pory. Chodzi o magazyny „CKM”, „Cosmopolitan”, „Esquire”, „Harper’s Bazaar”, „Joy” i „Playboy”. Grudniowe numery tych pism będą ostatnimi w historii na polskim rynku”.
Popularne magazyny znikają z Polski. Jakie są przyczyny?
Tak drastyczna decyzja jest zdaniem przedstawicieli firmy niezbędna, by wydawnictwo mogło nadal funkcjonować i generować zysk. Okazuje się, że od dłuższego czasu tworzenie tych tytułów prasowych pochłania zbyt wiele środków.
„Marquard Media Polska jest ostatnim podmiotem z całej grupy, w którym segment prasy pochłania tak duże zasoby, mimo że w przeszłości przeprowadziliśmy szereg działań restrukturyzacyjnych, mających na celu jego uzdrowienie. Niewielka skala działalności, bardzo konkurencyjny rynek, duża zależność od tytułów wydawanych na licencji i niedoskonały model biznesowy w tym obszarze zmusiły nas do zerwania z tą tradycyjną częścią biznesu” - komentuje te wiadomości Bijan Khezri, CEO oraz współwłaściciel Marquard Media Group.
Przypomnijmy, Marquard Media Polska działa od 1992 roku. Wydawnictwo należy do szwajcarskiej grupy kapitałowej Marquard Media International, która działa również na terenie m.in. w Niemczech, Austrii i na Węgrzech.
Autor: Katarzyna Solecka