„Czarna śmierć” hitem jesieni 2025
Listopad 2025 roku okazał się przełomowy dla serwisu TVP VOD. Platforma zanotowała najwyższą w swojej historii liczbę użytkowników wideo – aż o 13% więcej niż rok wcześniej. Wzrosła także liczba odtworzeń materiałów – o imponujące 17% w porównaniu z listopadem 2024 roku. To efekt nie tylko rosnącej popularności serwisów streamingowych, ale przede wszystkim mocnych premier Telewizji Polskiej.
Największym hitem listopada okazał się serial „Czarna śmierć”, który zadebiutował 9 listopada 2025 roku. Już w pierwszym miesiącu od premiery produkcja przyciągnęła o niemal 60% więcej widzów i odtworzeń niż inna głośna nowość TVP – serial „Drelich”. „Czarna śmierć” szybko stała się tematem numer jeden wśród użytkowników platformy, wyprzedzając nawet takie klasyki jak „Rodzinka.pl” czy „M jak miłość”.
Polacy coraz chętniej wybierają polskie produkcje
W listopadowym TOP3 najchętniej oglądanych produkcji na TVP VOD znalazły się nie tylko nowe seriale, ale także uwielbiane przez widzów programy, takie jak „Rolnik szuka żony”. W kategorii filmów dokumentalnych triumfował nowy dokument „Zagadka Heweliusza”, opowiadający o największej tragedii w powojennej historii polskiej żeglugi. Wśród filmów fabularnych świetnie poradziła sobie koprodukcja „Kos”, nagrodzona Złotymi Lwami na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni.
TVP VOD wyprzedziło światowych gigantów
W listopadzie 2025 roku użytkownicy TVP VOD spędzili w serwisie średnio niemal 4 godziny – to drugi najlepszy wynik na rynku VOD i OTT w Polsce. Platforma Telewizji Polskiej wyprzedziła pod tym względem takie serwisy jak Amazon Prime Video, Player, Disney+ czy Canal+ Online. W sumie z serwisu skorzystało aż 2,85 mln realnych użytkowników.
Źródło: materiały prasowe TVP
Autor: Magdalena Łoboda