H&M zamyka sklepy
Szwedzka Hennes & Mauritz, czyli H&M, walczy ze skutkami koronakryzysu. Przez lockdown sprzedaż w sieci spadła w II kwartale 2020 roku aż o 50 procent. W związku z tym popularna marka postanowiła zdecydowanie ograniczyć ilość sklepów stacjonarnych.
Jak informuje portal dlahandlu.pl - Grupa H&M w skład, której wchodzą takie marki jak COS, Weekday i Monki zamknie w tym roku 170 sklepów na całym świecie. Jednym z powodów tej decyzji jest spadek obrotów, które zmniejszyły się w poprzednim kwartale o połowę.
Zwolnienia i cyfrowy rozwój
Dyrektor generalna grupy Helena Helmersson przyznała, że w tym roku zostanie zamkniętych więcej sklepów niż pierwotnie prognozowano, nastąpi również mniejsza liczba nowych otwarć. Helmersson ostrzegła również pracowników, że następstwem zamknięć sklepów będą zwolnienia.
Jest oczywiste, że w gwałtowne zmiany zachowania klientów spowodowane pandemią w przyszłości jeszcze przyspieszą – powiedziała szefowa grupy H&M Helena Helmersson – Żeby sprostać tym zmianom, kontynuujemy dopasowywanie organizacji i usprawniamy naszą pracę. To pozwoli nam być bardziej elastycznym i skutecznym. Przyspieszamy nasz cyfrowy rozwój – dodała
Dyrektor generalna Grupy H&M nie podała, które marki i lokalizacje zostaną zamknięte.
Autor: Katarzyna Solecka