Popularny fast food znika z Polski? Jest decyzja. Wiadomo, co z restauracjami znanej sieci

AmRest prowadzi ponad 2350 restauracji pod markami franczyzowymi. Jedna z popularnych sieci fast food podjęła decyzję o rozwiązaniu umów ze spółką w zakresie rozwoju firmy w pięciu krajach: Polsce, Czechach, Bułgarii, Rumunii oraz Słowacji. Co dalej z restauracjami szybkiej obsługi? Wyjaśniamy.

Burger King Europe GMBH rozwiązał umowy ze spółką AmRest

Grupa AmRest, wiodący notowany operator restauracji w 25 krajach, franczyzobiorca, zarządzający ponad 2,3 tys. różnymi lokalami w Europie, poinformowała o decyzji Burger King Europe GMBH, który z dniem 01.02.2022 roku rozwiązał umowy ze spółką. Umowy te dotyczyły rozwoju marki Burger King w Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii i Bułgarii.

Sieć nie będzie inwestowała w kolejne restauracje

AmRest, który działa pod nazwami, m.in. takimi jak: KFC, Starbucks, Pizza Hut i in., wskazuje, że będzie kontynuował prowadzenie 93 restauracji Burger King na wymienionych rynkach, z zachowaniem najlepszych standardów obsługi i jakości, zgodnie z podpisanymi umowami franczyzowymi, które nie tracą swojej mocy prawnej – czytamy w komunikacie. Decyzja nie oznacza więc całkowitego wycofania się sieci restauracji z Polski, a fakt, że w wymienionych obszarach w najbliższym czasie nie pojawią się nowe lokale z logiem Burger Kinga.

Dokument opublikowany przez wymienioną wyżej spółkę zawiera także zapis, który mówi, iż „w związku z powyższym rozwiązanie umów deweloperskich nie będzie miało znaczącego wpływu na przychody, wskaźnik EBITDA i sumę aktywów AmRest”.

Źródło: AmRest / PAP Biznes

Autor: Małgorzata Durmaj

Komentarze
Czytaj jeszcze: