Wódka w tubkach na musy dla dzieci
Sieć obiegły zdjęcia wykonane w polskich sklepach spożywczych. Klientów oburzył nowy produkt, który do złudzenia przypomina musy owocowe w wyciskanych tubkach dla dzieci. Problem w tym, że jest to alkohol – konkretniej wódka w różnych wydaniach smakowych, za produkcją której stoi firma OLV S.A. Kolorowe opakowania zmyliły niektórych kupujących tym bardziej, że marka faktycznie wypuszcza na rynek również musy z owoców w takich samych opakowaniach.
Wódka w tubce wywołała w sieci burzliwą dyskusję. Krytykujący zwrócili uwagę na podobieństwo do artykułów dla dzieci, znacznie ułatwioną dostępność i atrakcyjny wygląd, co przyczynia się do zachęcania do sięgania po używki.
W sieci zawrzało
Temat wódki w tubce zaczął być przedmiotem dyskusji w mediach społecznościowych, a głos w sprawie zabierały kolejne osoby:
Jak to się ma do walki o ograniczenie spożycia alkoholu przez obywateli Polski? – pytała lekarka Julia Pankiewicz.
Ten zarzut w argumentach pojawia się często. Zwrócono uwagę na to, że w Polsce istnieje duży problem ze spożyciem tego środka odurzającego – według badań 2,5 mln Polaków nadużywa alkoholu, a milion jest od niego uzależnionych. Głosy w sprawie nie są jednak jednoznacznie negatywne, bo znalazły się osoby, które w nietypowym produkcie nie wiedzą zagrożenia – podkreślają, że osoby niepełnoletnie nie mogą kupić alkoholu legalnie, więc zakup tubki jest (tak samo jak w przypadku puszki czy butelki) decyzją osoby dorosłej.