„Profilerka”. W drugim sezonie spadła oglądalność
Jesienna ramówka TVP1 nie przyniosła oczekiwanego sukcesu dla drugiego sezonu serialu „Profilerka”. Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualne Media, premierowe odcinki śledziło średnio 806 tys. osób. To wyraźnie mniej niż rok temu, kiedy pierwszy sezon gromadził przed telewizorami aż 1,08 mln widzów.
Najchętniej oglądany odcinek drugiej serii przyciągnął 889 tys. osób, a finał zobaczyło 825 tys. odbiorców. Najsłabszy wynik zanotowano w drugim tygodniu emisji – wtedy serial obejrzało 636 tys. widzów.
Spadek liczby widzów przełożył się także na udziały stacji w rynku. W grupie wszystkich widzów TVP1 osiągnęła 6,43 proc. udziałów, a w grupie komercyjnej 16–59 – 4,99 proc. Dla porównania, rok temu było to odpowiednio 8,9 proc. i 6,6 proc.
Serialowy kryminał w kaszubskiej odsłonie
„Profilerka. Jastrë” to opowieść o Julii Wigier, policyjnej profilerce, która tym razem trafia na Kaszuby, by rozwiązać sprawę morderstwa jej mamy, którego była świadkiem jako mała dziewczynka. Odnajduje ją tam seryjny morderca – Olgierd Woliński. Dochodzi też do serii kolejnych zabójstw, a lokalna policja prosi o pomoc w rozwiązaniu tych kryminalnych spraw.
W rolę głównej bohaterki ponownie wcieliła się Wiktoria Gorodecka. W obsadzie znaleźli się także między innymi: Michał Czernecki, Mateusz Banasiuk, Jędrzej Hycnar, Aleksandra Justa i Ewa Telega. Za scenariusz drugiego sezonu odpowiadała Grażyna Molska, autorka książki „Profilerka”, a reżyserią zajął się Tomasz Szafrański. Zdjęcia realizował Tomasz Wójcik, a scenografię przygotowała Agnieszka Kaczyńska.
„Profilerka”. Czy będzie trzeci sezon?
Ostatni odcinek drugiego sezonu „Profilerki” został wyemitowany w ubiegłą sobotę – 6 grudnia. Widzowie już zastanawiają się, czy powstanie kontynuacja serialu. Na ten moment nie ma żadnych informacji na temat trzeciego sezonu „Profilerki”.
Autor: Anna Helit