hity na MAXXa
hity na MAXXa

Przedświąteczny kryzys w Wielkiej Brytanii. W pubach brakuje uwielbianego piwa

W obliczu zbliżających się świąt Bożego Narodzenia Wielka Brytania doświadcza sytuacji bezprecedensowej – narodowego niedoboru Guinnessa. Ten ciemny trunek, będący nieodłącznym elementem brytyjskich pubów, nagle stał się towarem na wagę złota. Jak doszło do tej niezwykłej sytuacji i co to oznacza dla fanów tej marki? Odpowiedzi na te pytania szukał „The Independent”.

fot. Shutterstock
fot. Shutterstock

Wielka Brytania stoi w obliczu kryzysu, który nikt się nie spodziewał – ogólnokrajowego braku Guinnessa, tuż przed okresem świątecznym. Ten tradycyjnie popularny napój doświadcza nieoczekiwanego spadku dostępności, co stawia brytyjskie puby w trudnej sytuacji. Jak doszło do tego, że narodowy skarb Irlandii stał się tak rzadkim towarem?

Puby w panice. Racjonowanie jako ostatnia deska ratunku

Z obawy przed całkowitym wyczerpaniem zapasów, niektóre lokale zdecydowały się na drastyczny krok: racjonowanie Guinnessa. W Londyńskim Old Ivy House, klientom wydawane są karty, uprawniające do zakupu jednego kufla – ale tylko po zakupie dwóch innych napojów. To desperacka próba zachowania choćby minimalnych zapasów na okres świąteczny. Czy takie środki okażą się skuteczne w obliczu rosnącego popytu?

Nowy trend konsumpcji

Za wzrost popularności Guinnessa wśród młodszych pokoleń i kobiet odpowiada między innymi trend „splitting the G”, polegający na wypiciu pierwszego łyka piwa w taki sposób, aby osadziło się ono w centrum litery „G” na szklance. To zjawisko, obserwowane zwłaszcza w mediach społecznościowych, znacząco wpłynęło na wzrost sprzedaży.  

Reakcje właścicieli pubów

Właściciele pubów nie kryją frustracji. Brak komunikacji ze strony Guinnessa i trudności w znalezieniu alternatywnych dostawców to tylko niektóre z problemów, z którymi się mierzą.  

Diageo, koncern stojący za marką Guinness, przyznaje, że ostatni miesiąc przyniósł wyjątkowo duży wzrost popytu na ich produkt w Wielkiej Brytanii. Firma stara się maksymalizować dostawy i efektywnie zarządzać dystrybucją.

Oceń ten artykuł 0 0