„Pytanie na śniadanie” czy „Dzień dobry TVN”?
Największe stacje telewizyjne każdego poranka proponują widzom swoje pasma śniadaniowe. Na antenie publicznej Dwójki pokazywane jest „Pytanie na śniadanie”, w którym niedawno wymieniono całą ekipę prowadzących. TVN ma „Dzień dobry TVN”, Polsat co rano emituje zaś informacyjny magazyn „Nowy dzień z Polsat News”.
Programy śniadaniowe – wyniki oglądalności
Który poranny program najchętniej wybierają Polacy? Portal wirtualnemedia.pl opublikował zestawienie oglądalności sporządzone przez Nielsen Audience Measurement, z którego wynika, że liderem pozostaje „Pytanie na śniadanie”. W lutym 2024 roku przyciągało ono przed telewizory średnio 362 tysięcy widzów. Jednocześnie śniadaniówka publicznego nadawcy zaliczyła największy spadek względem analogicznego okresu w zeszłym roku. Straciła ich aż 89 tysięcy.
Drugie miejsce należy do „Dzień dobry TVN”, które w tym samym czasie śledziło średnio 339 tysięcy osób. Programowi TVN-u ubyło 37 tysięcy oglądających. Porównywalnie – o 38 tysięcy odbiorców – uszczupliła się widownia porannego pasma Polsatu. „Nowy dzień z Polsat News” w lutym oglądało średnio 172 tysięcy telewidzów.
Warto dodać, że w grupie komercyjnej peirwsze miejsce należy do „Dzień dobry TVN”. Tu „Pytanie na śniadanie” jest drugie, ponownie zaliczając największy spadek w całym zestawieniu.