Choć inne firmy kurierskie oferują taką funkcjonalność od co najmniej kilku lat, to Poczta Polska zdecydowała się ją wprowadzić dopiero teraz. Można powiedzieć jedno: lepiej późno niż wcale.
Elektroniczne powiadomienia o przesyłce w Poczcie Polskiej
Do tej pory komunikaty SMS i e-mail o statusie przesyłki były zarezerwowane wyłącznie dla użytkowników usług kurierskich Pocztex.
Teraz elektroniczne powiadomienia mogą trafić także do adresatów innych przesyłek rejestrowanych, w tym przesyłek listowych poleconych. Bez żadnych dodatkowych opłat na numer telefonu lub adres mailowy adresata, podany przez nadawcę, przesyłana jest informacja o planowanym doręczeniu przesyłki
– mówi Daniel Witowski, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.
To znacząca zmiana, która umożliwia odbiorcom lepsze planowanie swojego dnia i zapewnia komfort psychiczny związany z oczekiwaniem na ważną korespondencję. Co więcej, w przypadku nieobecności adresata Poczta Polska poinformuje o możliwości odbioru przesyłki w placówce, podając dokładne dane: datę i lokalizację punktu.
Nowa usługa obejmuje szeroki zakres przesyłek rejestrowanych, z wyjątkiem tych z zadeklarowaną wartością oraz paczek rejestrowanych doręczanych na podstawie specjalnych przepisów. To otwiera przed większością klientów Poczty Polskiej możliwość korzystania z nowoczesnych rozwiązań komunikacyjnych.
Jak włączyć elektroniczne powiadomienia?
Aby móc cieszyć się elektronicznymi powiadomieniami, nadawca musi jedynie podać numer telefonu lub adres e-mail odbiorcy. Może to zrobić w tradycyjny sposób na papierowym dokumencie nadania lub korzystając z Elektronicznego Nadawcy dostępnego w placówkach pocztowych.
Poczta Polska, mając na uwadze aspekty proekologiczne, zachęca do korzystania z elektronicznych form powiadomień. Jest to krok w stronę redukcji papierowego obiegu dokumentów i wpisuje się w globalne trendy ochrony środowiska.
Autor: Hubert Wiączkowski