Badania naukowców z Loughborough University w Wielkiej Brytanii
Już przeprowadzono pierwsze badania, z których wynika, że pomysł ten rewelacyjnie sprawdza się w praktyce. Z obserwacji wynika, że dzięki „exercise labels” spożywalibyśmy do 200 kalorii mniej dziennie. Z pewnością na tę wiadomość ucieszą się osoby, które są na diecie i liczą się z każdą spożywaną kalorią. Jednak ktoś, kto jest na diecie raczej zdaje sobie z tego sprawę, że musi jeść mniej. Zatem „exercise labels” skierowane są przede wszystkim dla osób, które nie wracają na to uwagi. Będzie to skutkowało tym, że się dwa razy zastanowią przed zakupieniem produktu. Na razie przeprowadzono wstępne testy, z których wynika, że konsumenci patrząc na etykietkę PACE, zaczynają zastanawiać się, czy ten produkt jest im tak naprawdę niezbędny.
Jak to ma wyglądać w praktyce?
Kto by pomyślał, że walka z otyłością jest prosta jak przyklejenie plakietki na żywność... Właśnie tak ma wyglądać cała kampania – specjalna naklejka informacyjno-ostrzegawcza, umieszczona w widocznym miejscu na produkcie bądź opakowaniu produktu spożywczego. Będą się one jednak różnić od tych słynnych komunikatów z paczek papierosów, na których widzimy „niesmaczne” obrazki chorób, które można złapać po paleniu. Naukowcy mają na myśli proste informacje na temat aktywności fizycznej, którą należy podjąć, by spalić kalorie danego produktu. Nazywają to PACE, co oznacza Physical Activity Calorie Equivalent. Powodzenie tego eksperymentu naukowcy tłumaczą tym, że konsument ma większe wyobrażenie o kaloryczności danego produktu.
Czy wy również powstrzymalibyście się od zakupu chipsów, gdyby widniała na nich informacja o ilości ćwiczeń, które trzeba wykonać, by je spalić?
Autor: Urszula Głowiś