Zmiany w regulaminie Biedronki
Od poniedziałku, 13 marca zmieniły się zasady zwrotów i reklamacji produktów zakupionych w popularnej sieci sklepów. Biedronka rozszerzyła możliwość zwracania pełnowartościowych produktów. Na podstawie nowego regulaminu można dokonać zwrotu towarów kupionych w ramach większości akcji marketingowych, np. Gang Bystrzaków. Ponadto wydłużony został okres, w którym można oddać produkt do sklepu – z 14 do 30 dni.
Zwroty w Biedronce. Vouchery zamiast gotówki
Klienci przy zwracaniu produktów nie otrzymają już gotówki. Środki wypłacane będą w formie vouchera płatniczego, który będzie ważny przez 120 dni od dnia następnego po dokonaniu zwrotu. Kupujący może go wykorzystać tylko raz w dowolnym sklepie Biedronki i jedynie na kasie z obsługą.
W celu dokonania płatności z jego wykorzystaniem należy okazać go kasjerowi, nie później niż przed dokonaniem wyboru płatności za zakupy
– podaje sieć w komunikacie.
O czym powinien pamiętać klient?
Przede wszystkim o oryginale paragonu, ponieważ będzie on wymagany podczas zwrotu produktu. Jak informuje Biedronka, w tej kwestii nic się nie zmieniło, bo taki wymóg figurował również w poprzednim regulaminie. Towar można też zwrócić tylko w sklepie, w którym został on zakupiony.
Konieczność zwrotu w sklepie, w którym klient dokonał zakupu wynika z polityki asortymentowej sieci Biedronka, która zakłada, że w zależności od sklepu asortyment może się różnić. W związku z tym część artykułów w danym sklepie może być nieujęta w systemie kasowym, a przez to formalnie zwrot nie może być przyjęty
– wyjaśnia firma.
Sieć sklepów podkreśla, że nowa wersja regulaminu nie wprowadza żadnych zmian w zakresie reklamacji, z którą mamy do czynienia w przypadku wady jakościowej produktu. Zwrot towaru jest natomiast sytuacją, w której klient chce zrezygnować z dokonanego zakupu.
zdjęcie ilustracyjne, fot. Shutterstock
Autor: Hubert Wiączkowski