Dłuższe filmy na TikToku. Twórcy mogą sporo na nich zarobić

TikTok wprowadza istotne zmiany w modelu monetyzacji. W ramach nowo ogłoszonego projektu platforma będzie premiować twórców zamieszczających filmy trwające dłużej niż minutę. Co kryje się za tym ruchem serwisu?

TikTok, fot. Sheldon Cooper/SOPA Images/Shutterstock/East News

TikTok ogłosił ważną zmianę w programie monetyzacji dla twórców. Znany dotychczas system, który miał na celu promowanie dłuższych treści wideo, teraz ewoluuje w "Program Nagród dla Twórców". Kluczową nowością jest fakt, że platforma będzie premiować wyłącznie filmy trwające ponad minutę. To strategiczny ruch mający na celu zwiększenie zarobków zarówno twórców, jak i samej platformy poprzez sprzedaż większej ilości reklam.

Program ma na celu nagradzanie wysokiej jakości, oryginalnych treści, które trwają dłużej niż minuta. Nagrody będą optymalizowane na podstawie czterech kluczowych obszarów: oryginalności, czasu oglądania, wartości wyszukiwania i zaangażowania odbiorców

– podaje TikTok w oficjalnym komunikacie.

Dłuższe treści = większe zyski

TikTok zauważa, że dłuższe treści przynoszą większe zyski, co potwierdzają dane, bowiem od początku testów programu całkowite przychody twórców podobno wzrosły o ponad 250 procent w ciągu ostatnich 6 miesięcy, a liczba twórców zarabiających miesięcznie 50 000 dolarów niemal się podwoiła.

Co więcej, TikTok rozszerza również funkcję subskrypcji dla twórców. Dotychczas tylko streamerzy na żywo mogli korzystać z takich ofert jak ekskluzywne treści (płatne), odznaki czy spersonalizowane emoji. Teraz platforma poszerza te korzyści poza transmisje na żywo, dając twórcom nowe sposoby na zacieśnianie więzi ze swoją społecznością.

Długie filmy nie podobają się użytkownikom aplikacji

Mimo to, dłuższe treści nie są raczej pozytywnie odbierane przez odbiorców. Według wewnętrznej ankiety TikToka prawie 50 procent użytkowników uważa filmy trwające ponad minutę za "stresujące", a 1/3 ogląda wideo online w podwójnej prędkości.

Wyzwanie, jakim jest odpowiednie wynagradzanie twórców, to nie jedyny problem TikToka. Niedawno grupa amerykańskich prawodawców przedstawiła nowy projekt ustawy, który zmusiłby macierzystą firmę ByteDance do sprzedaży TikToka, aby aplikacja mogła pozostać w Stanach Zjednoczonych.

Autor: Hubert Wiączkowski

Komentarze
Czytaj jeszcze: