W tym roku Izrael na Eurowizji w Lizbonie reprezentować będzie Netta Barzilai z utworem „Toy”. Już w dniu premiery jej piosenka stała się hitem i w ekspresowym tempie wskoczyła na pierwsze miejsca notowań bukmacherskich. Obecnie, po miesiącu od premiery „Toy” na oficjalnym kanale Eurowizji na YouTube, piosenka ma ponad 12 milionów odtworzeń i jest najchętniej słuchaną spośród wszystkich biorących udział w tegorocznym konkursie.
Netta nie prezentowała wcześniej swojego utworu na żywo. Dopiero podczas przedeurowizyjnej imprezy Israel Calling w Tel Avivie zaśpiewała ją przed publicznością. Jej wykonanie na żywo wzbudziło mieszane odczucia i chyba nie sprostało oczekiwaniom fanów Eurowizji. Świadczyć może o tym ocena na YouTube, gdzie ok. 1/3 wszystkich oddanych głosów stanowią łapki w dół.
„Niezły występ, ale oczekiwałem więcej” – pisze jeden z internautów. „Nie zasługuje na wygraną” – dodaje kolejny. „Po przesłuchaniu wszystkich utworów nie wydaje mi się, że może wygrać, ale pewnie zajmie wysokie miejsce ze względu na popularność piosenki” – komentuje inna osoba, następna zaś podsumowuje: „Wpadła w pułapkę nieumiejętności występowania na żywo, podobnie jak zeszłoroczne Włochy i Francja z 2016 roku. Szkoda, bo była moją faworytką”.