hity na MAXXa
hity na MAXXa

Jak klub sportowy radzi sobie z niską frekwencją na meczach? Proponuje bezpłatne bilety i darmowe piwo

Co zrobić, gdy na meczu brakuje kibiców? Jak poradzić sobie z drastycznie spadającą frekwencją na trybunach w trakcie piłkarskich spotkań? Klub duńskiej piłkarskiej Superligi AC Horsens wpadł na dość kontrowersyjny pomysł.

Sposób na niską frekwencję

AC Horsens ma pewien sposób na zachęcenie kibiców do dopingowania zespołu na meczach. W ramach kampanii promocyjnej, klub oferuje bezpłatne bilety i… darmowe piwo – bez limitów. Warunek jest jeden – trzeba aktywnie dopingować! Brzmi zachęcająco. Są jakieś haczyki?

Wszyscy zainteresowani tą ofertą powinni się zgłosić osobiście… na rozmowę kwalifikacyjną. Weryfikację będzie przeprowadzać specjalna komisja. Jeżeli przejdziemy ten etap – musimy podpisać kontrakt, w którym oficjalnie zobowiązujemy się do obecności na każdym spotkaniu i zaangażowanego dopingu w czasie rozgrywek na stadionie Casa Arena.

„To jest specyficzny kontrakt i wymaga aktywnego wsparcia drużyny przez cały sezon. Dlatego z każdym spotkamy się w cztery oczy. Tym, którzy będą stać w kącie i tylko pić piwo anulujemy go natomiast, ci którzy wykażą się patriotyzmem będą dodatkowo nagradzani. Naszym celem jest pozyskanie grupy co najmniej 100-200 stałych i oddanych kibiców” - przyznaje dyrektor klubu Kristian Nielsen.

Sprzeciw kampanii antyalkoholowych

Niemal natychmiast kampania wzbudziła kontrowersje i sprzeciwy organizacji antyalkoholowych, które zwracają uwagę na to, że tego typu napoje nie powinny być stosowane na arenach sportowych. Osoby odpowiedzialne za pomysł mają na ten temat swoje zdanie:

„Naszym zdaniem jest to jednak napój integrujący, ściśle związany ze sportem i jego spożywanie polepsza nastrój na trybunach, tak potrzebny naszej drużynie" – wyjaśnia Nielsen w rozmowie z dziennikiem "Horsens Folkeblad".

Casa Arena to stadion, w którym może bawić się 10 500 widzów. W ubiegłym sezonie zanotowano jednak spory spadek – średnia frekwencja wynosiła 3,5 tysiąca. W ramach kampanii ma powstać "trybunę nastrojową". Klub zorganizuje specjalne miejsce dla tysiąca zakontraktowanych kibiców, którym będzie podawane piwo.  

Oceń ten artykuł 0 0