fot. pixabay.com
Dunkin’ Donuts znika z Polski
„Wszystko, co dobre, kiedyś się kończy i, niestety, lokale Dunkin' Donuts po 3 latach znikają z mapy Polski. Ta smutna decyzja nie była łatwa, ale w zaistniałych okolicznościach okazała się konieczna. Dziękujemy za wszystkie wspólnie zjedzone donuty. Będziemy za wami tęsknić i zapraszamy dziś na Świętokrzyską 16 na wyprzedaż ostatnich donutów i pamiątek na otarcie łez. Lokal będzie otwarty do ostatniego donuta” – poinformowała sieć Dunkin’ Donuts, która od jakiegoś czasu była zmuszona zamykać kolejne lokale na terenie Polski.
To nie pierwsze pożegnanie
Co ciekawe, Dunkin’ Donuts znika z polskiego rynku już po raz drugi. Wcześniej sieć funkcjonowała w Polsce w latach 1996-2002, natomiast w 2015 roku za sprawą Varsovia Food Company ponownie powróciła do naszego kraju ze swoimi lokalami. Jak się okazuje, amerykańskie pączki nie przyjęły się w Polsce. Sieć, oprócz donutów sprzedawanych w cenie ok. 5 zł, miała w swojej ofercie również m. in. kawę.
Kultowa amerykańska marka powstała w 1950 roku, kiedy jej założyciel William Rosenberg – jak czytamy na stronie Dunkin’ Donuts – „po stworzeniu bogatej oferty donutów dla mieszkańców Massachusetts, zdał sobie sprawę, że większość jego klientów uwielbia maczać (ang. dunk) ten okrągły przysmak w kawie”. Podobno „kto raz spróbował smakowitego połączenia donutów z kawą, chętnie wracał po więcej”.
Być może więc polskie kubki smakowe różnią się od tych amerykańskich…?