Evelina, pracowniczka jednej z restauracji w Sztokholmie, w rozmowie z "Aftonbladet" podkreśliła skalę problemu:
Wszędzie jest ten sam problem, nie wiemy, kiedy usterka zostanie naprawiona
– powiedziała.
Potwierdza to globalny charakter awarii, który dotyka nie tylko Szwecję, ale i inne kraje na różnych kontynentach.
Nie działa system zamówień
Z informacji podanych przez Patrika Hjelte, właściciela kilku lokali w zachodniej Szwecji, wynika, że wszystkie restauracje są podłączone do tej samej globalnej sieci, co może tłumaczyć, dlaczego problem jest tak rozległy. Media w Danii, Holandii, Wielkiej Brytanii, a nawet w Azji, w tym w Nowej Zelandii, Australii, Japonii, Hongkongu, Tajwanie i Chinach, również donoszą o podobnych usterkach.
Sytuacja ta pokazuje, jak bardzo nowoczesne technologie są integralną częścią działalności globalnych sieci fast food. Jednak z drugiej strony, ujawnia również ich słabości, gdy dochodzi do awarii. Niektóre lokale postanowiły wrócić do tradycyjnych metod przyjmowania zamówień, zapisując je ręcznie na kartkach.
McDonald's jest jedną z największych sieci restauracji na świecie, posiadającą ponad 40 tys. lokali.
Źródło: RMF MAXX/PAP