Oszustwa przez telefon. Jak nie dać się oszukać?
Przestępcy korzystają z wszelkich możliwości, by wzbogacić się cudzym kosztem. W ostatnich latach dużą "popularnością" cieszą się oszustwa telefoniczne. Złodzieje wysyłają do nas podejrzane wiadomości albo dzwonią, by wyłudzić od nas dane czy pieniądze. Nie wszyscy z nas mają świadomość w czasie takiej rozmowy, że są ofiarami... Jak nie dać się oszukać?
Warto pamiętać o tym, że gdy ktoś prosi nas o nasze dane wrażliwe lub w czasie rozmowy poleci nam zainstalowanie nowej aplikacji - to wyraźny sygnał, że kontaktuje się z nami przestępca, a nie pracownik banku. Jeżeli zainstalujemy taką aplikację, wówczas złodziej widzi wszystko, co robimy na smartfonie czy komputerze. Otrzymuje on również pełną kontrolę nad naszym kontem bankowym. Wówczas może nie tylko ukraść dostępne tam środki finansowe, ale również zaciągać w naszym imieniu kredyty. Co możemy zrobić, by tego uniknąć?
W podobnej sytuacji natychmiast rozłączmy się i osobiście skontaktujmy się ze swoim bankiem. Policjanci ostrzegają, aby nie pobierać na swój telefon żadnych aplikacji na czyjeś polecenie. Nie należy otwierać także żadnych nieznanych linków otrzymanych w wiadomościach - informują mundurowi.
Nagranie z oszustem bankowym. Jak się zachowuje? Jak rozmawia z ofiarami?
Policjanci z lubińskiej komendy opublikowali nagranie rozmowy z oszustem, który podszywając się pod pracownika banku wymusza zainstalowanie aplikacji tzw. zdalnego pulpitu. W tym przypadku przestępca trafił na funkcjonariusza policji i nie doszło do oszustwa. Jednak wiele osób straciło wszystkie oszczędności swojego życia, a także na ich szkodę były zaciągane kredyty. Posłuchaj i nie daj się nabrać.
Źródło: ug.lubin.pl
Czytaj także: