Jak dodaje, "liczba wprowadzanych na rynek małych kolorowych wódek podwoiła się z roku na rok". "Ciekawostką jest wino brokatowe, o którym przed dwoma laty nikt nie słyszał" - czytamy w dzienniku.
"Jak wyliczył Nielsen w raporcie przekazanym +Rzeczpospolitej+, rynek alkoholi urósł w ubiegłym roku do 32,6 mld zł. Mimo że liczba sprzedanych litrów alkoholu niemal się nie zmienia, w głębi tej szalenie interesującej półki zachodzą intensywne zmiany" - podaje gazeta.
Gazeta podaje, że "wartość sprzedaży windują przede wszystkim wódka i piwo, ich łączna sprzedaż sięga blisko 27 mld zł." "Zwłaszcza piwo jest istotne, ponieważ odpowiada za 9 na 10 litrów sprzedanego nad Wisłą alkoholu".
Ponadto, w ubiegły rok był dla branży trudny, co widać w słabszym niż poprzednio wzroście. Z roku na rok rynek urósł o 0,5 mld zł, w poprzednich latach o 1,2 mld zł. Wszystko wskazuje na to, że ten rok będzie jednak lepszy.
Autor: Katarzyna Solecka