Bon do Rossmanna na 250 złotych to próba oszustwa
Powraca popularne oszustwo na bon do Rossmanna na 250 złotych – podaje portal dobreprogramy.pl. To nie pierwszy raz, gdy naciągacze próbują oszukiwać internautów w ten sposób. Teraz na Facebooku rozsyłane są zaproszenia do grupy „Przyjmij 250 zł!”, która liczy już ponad 4 tysiące członków. Bony mają być przyznawane za darmo, jedynie za wypełnienie krótkiej ankiety. Z tą ofertą Rossmann nie ma nic wspólnego. W ten sposób naciągacze próbują wyłudzać dane.
Rossmann ostrzega swoich klientów przed oszustami
W związku z ponownym pojawieniem się oszustwa na „bon do Rossmanna”, sieć drogerii zabrała głos. Na stronie internetowej Rossmanna pojawił się oficjalny komunikat, w którym sieć przypomina:
Szanowni państwo, z uwagi, iż w okresie pandemii wzrosła liczba akcji phishingowych, w tym wykorzystujących markę Rossmann, przypominamy, że wszystkie organizowane przez naszą firmę konkursy i promocje prezentowane są wyłącznie w naszych sklepach, gazetkach promocyjnych, magazynie „Skarb”, oficjalnych profilach w mediach społecznościowych, aplikacji Rossmann PL oraz na stronie: www.rossmann.pl i nie wiążą się z dodatkową opłatą.
Rossmann prosi również swoich klientów o zachowanie szczególnej ostrożności w sieci.
Apelujemy do państwa o wzmożoną ostrożność, skrupulatne czytanie zamieszczonych treści o promocjach i nagrodach oraz sprawdzanie zgodności podanych informacji z oficjalnymi kanałami Rossmanna. Ponadto przestrzegamy przed otwieraniem linków/smsów przesyłanych z nieznanych źródeł nakłaniających do podania danych np. nr. PESEL, hasło do konta bankowego, nr karty kredytowej, czy też dokonania drobnej opłaty za dezynfekcję przesyłki oraz w celu otrzymania nagrody lub bonu na zakupy do drogerii Rossmann
– napisano w oświadczeniu.
Ponadto sieć drogerii prosi, by w przypadku otrzymania podejrzanej wiadomości lub informacji o nietypowych kampaniach promocyjnych powiadomić Sekcję Obsługi Klienta. Można to zrobić, kierując odpowiednią informację na adres: obsluga_klienta@rossmann.com.pl. Podobne incydenty można zgłaszać również do NASK/CERT Polska za pośrednictwem formularza na stronie: incydent.cert.pl.
Phishing – co to jest?
Wyłudzanie danych takie jak w przypadku „bonu do Rossmanna” to tzw. phishing (password harvesting fishing – „łowienie haseł”). Phishing jest metodą oszustwa, w której przestępca podszywa się pod inną osobę, firmę lub instytucję, by wyłudzić poufne informacje, np. hasła, numery kart kredytowych czy kont bankowych.