Kultowe chipsy przejdą do historii? Zaskakująca decyzja producenta
PepsiCo, producent kultowych przekąsek marki Doritos, zaskoczył fanów na całym świecie, zapowiadając wprowadzenie wersji kwadratowej swojego flagowego produktu. Ujawnienie tej informacji w Wielkiej Brytanii wywołało ogromną falę komentarzy wśród konsumentów. Zmiana słynnej przekąski z kształtu trójkąta na kwadrat, jeśli do niej dojdzie, będzie jedną z największych w historii tej marki. PepsiCo zapowiada, że ujawni dalsze szczegóły jeszcze w tym miesiącu.
Oficjalny komunikat ws. chipsów Doritos
Rzecznik koncernu PepsiCo, w rozmowie z dziennikiem „The Sun”, miał powiedzieć: „Wspaniale jest wiedzieć, jak duże jest zainteresowanie kształtem naszych chipsów. Jak już widzieliście, kwadratowe Doritos są czymś, co badamy i oficjalnie ujawnimy więcej jeszcze w tym miesiącu”.
Zdania internautów na temat zapowiedzianych zmian są podzielone. Jedni czekają na nową odsłonę uwielbianej przekąski z niecierpliwością, a inni wprost wyrażają swoje niezadowolenie.
Chipsy Doritos, znane z ich trójkątnego kształtu od momentu wprowadzenia na rynek w USA na początku lat 60-tych, stały się ikoną wśród słonych przekąsek. Być może nie wszyscy wiedzą, jak powstały. Ich historia związana jest z Disneylandem i... resztkami jedzenia. Na początku istnienia kultowego parku rozrywki pracownicy restauracji Casa de Fritos wynaleźli nachosy, wykorzystując stare tortille kupione od lokalnego sprzedawcy. Chipsy okazały się tak popularne, że w 1966 roku firma Frito-Lay wprowadziła je na rynek krajowy. Do 1993 roku były najlepiej sprzedającą się przekąską w Ameryce, a rok później zadebiutowały na rynku w Wielkiej Brytanii. Trójkątny kształt Doritosów, promowany jako idealny do maczania, oraz szeroka gama dipów i dodatków sprzedawanych na zagranicznych rynkach, przyczyniły się do globalnej popularności marki.
Autor: Katarzyna Solecka