Wirtualna celebrytka
Miquela Sousa, znana lepiej jako Lil Miquela, jest jedną z pierwszych wirtualnych influencerek i celebrytek. Nie jest realną osobą, ale to nie przeszkodziło jej w osiąganiu niemałych sukcesów w mediach społecznościowych. Jej konto na Instagramie powstało w 2016 roku i dziś posiada ponad 2 miliony obserwujących. Jest również aktywna na TikToku, gdzie śledzi ją ponad pół miliona fanów. Jej "rodzicami" są Trevor McFedries i Sara DeCou ze startupu Brud.
Zarabia miliony
Dzisiejszy świat pozwala na zarabianie kroci bez konieczności wychodzenia z domu. Przykład Miqueli idealnie do tego pasuje. Wirtualna celebrytka wzbudziła zainteresowanie równie duże, co jej realne konkurentki. Wiele firm zgłosiło się do niej, aby móc zareklamować się na jej profilu. Do największych sukcesów Miqueli należy promowanie marki Prada na Fashion Week w Mediolanie w 2018 roku i udział w reklamie Calvina Kleina. Influencerka chętnie także pozuje do zdjęć z innymi celebrytami i wrzuca je na swojego Instagrama. Wśród nich znaleźli się m.in. Samantha Urbani, Shane Dawson, czy Rosalia. Szacuje się, że do tej pory Miquela zarobiła ponad 6 milionów dolarów.
To nie koniec
Na samym pozowaniu do zdjęć Miquela nie zamierza poprzestawać. Serwis Variety podaje, że wirtualna celebrytka podpisała umowę z agencją Creative Artist Agency, z którą będzie współpracowała przy tworzeniu nowych reklam i programów telewizyjnych. Nasza wirtualna influencerka jest także utalentowana muzycznie. Teledysk do jednego z jej ostatnich utworów pt. "Speak Up" w ciągu miesiąca został odtworzony 2,6 miliona razy. Miquela ma na swoim koncie także współpracę z innymi artystami. Twórcy nie uważają, że to, co robią, jest w jakikolwiek sposób nieodpowiednie, a Miquela jest równie realna, jak Rihanna.