Wyciek danych w Tauronie
Tę informację powinien przeczytać każdy klient, który korzysta z usług Taurona. Jak poinformowała firma w swoim specjalnym komunikacie, nieuprawnione osoby mogły wejść w posiadanie zapisów rozmów telefonicznych. To ważna informacja dla klientów spółki, ponieważ w konwersacjach z konsultantami bardzo często padają dane wrażliwe.
Szanowni Państwo, otrzymaliśmy informację, że nieuprawnione osoby mogły wejść w posiadanie rozmów telefonicznych niektórych naszych klientów, a przez to także Państwa danych osobowych. Bardzo przepraszamy za tę sytuację, która miała miejsce, mimo stosowanych przez nas zabezpieczeń.
Tauron poinformował, że ze względu na wyciek rozmów telefonicznych, do sieci mogą trafić nasze dane wrażliwe. Firma opublikowała listę niektórych danych osobowych, które mogły trafić w ręce niepowołanych osób:
- imię i nazwisko,
- numer PESEL,
- data urodzenia,
- adres punktu poboru energii,
- nagrania rozmów telefonicznych.
- numer telefonu,
- adres e-mail.
Warto zaznaczyć, że ze względu na indywidualne rozwiązywanie sprawy każdego z klientów, mogą to być tylko niektóre z informacji, które wpadły w ręce oszustów. Tauron poinformował już o incydencie Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Jestem klientem Taurona. Co teraz?
Jeśli podejrzewasz, że Twoje dane osobowe z firmy Tauron wyciekły i mogą zostać wykorzystane do przestępstwa, natychmiast podejmij działania, które uchronią cię przed nieprzyjemnościami. Przede wszystkim możesz skontaktować się z inspektorem danych osobowych w Tauronie w celu uzyskania dokładnych informacji na temat wycieku. Zrobisz to na stronie internetowej przedsiębiorstwa. W tym przypadku nie ma potrzeby zastrzegania dowodu osobistego, ponieważ sam skan dokumentu nie trafił w ręce cyberprzestępców.
Jakie konsekwencje może spowodować wyciek tego typu danych klientów do sieci?
- Próba uzyskania przez osoby trzecie kredytu na dane klienta;
- wygenerowanie zadłużenia na rachunek klienta przez osoby trzecie;
- uzyskanie dostępu do informacji medycznych;
- zdalne zawieranie niektórych umów przez Internet, gdy firmy nie wymagają fizycznego stawienia się klienta w siedzibie lub dowodu osobistego.
Klientom Taurona zalecamy stałe monitorowanie sytuacji i śledzenie komunikatów wydawanych przez firmę.
Autor: Hubert Wiączkowski