Podejrzane wiadomości od mBanku
Klienci mBanku otrzymali dziś w godzinach popołudniowych kilka powiadomień o niecodziennej treści:
- ęśąćż,
- test wiadomości push,
- Życzymy miłego dnia.
Pierwsi zszokowani klienci banku zaczęli rozsyłać zrzuty ekranu z widocznymi powiadomieniami, między innymi do portalu Niebezpiecznik. Użytkownicy aplikacji mobilnych zaczęli licznie logować się na swoje, by sprawdzić, czy wszystko jest w porządku.
Choć powiadomienia wyglądały na awarię, to wiele osób było zaniepokojonych i domagali się wyjaśnień od banku. Tuż przed 15:30 pojawiły się one na profilu twitterowym zastępcy rzecznika mBanku – Piotra Rutkowskiego:
W odpowiedzi na twitterowy post portalu Niebezpiecznik – Piotr Rutkowski pisze:
Przepraszamy za wysłanie do Was testowych wiadomości push w aplikacji. Prosimy, nie reagujcie na nie. Wielu z Was w nie klika co powoduje spowolnienie działania aplikacji. Prosimy o chwilę cierpliwości.
Zatem wychodzi na to, że klienci mBanku nie mają o co się obawiać. W związku z tym nie należy panicznie reagować na takie wiadomości od banku i odruchowo sprawdzać stan swojego konta, szczególnie na aplikacji mobilnej. Może to znacznie spowolnić działanie tej aplikacji.