hity na MAXXa
hity na MAXXa

Facebook wyłącza tę funkcję. W Polsce cieszyła się dużą popularnością

Facebook wyłącza zbiórki pieniędzy na rzecz różnego rodzaju organizacji. Od 1 lipca użytkownicy serwisu z Europejskiego Obszaru Gospodarczego będą mogli wpłacać datki tylko za pośrednictwem zewnętrznych stron.

Facebook, fot. AA/ABACA/Abaca/East News
Facebook, fot. AA/ABACA/Abaca/East News

Facebook od kilku lat oferował użytkownikom możliwość wpłacania pieniędzy na różne cele, takie jak zbiórki organizowane przez organizacje charytatywne lub non-profit. Platforma w najnowszym komunikacie poinformowała o wyłączeniu tej funkcji, zapewniając jednocześnie, że trwają poszukiwania innych rozwiązań, które umożliwiałyby okazywanie wsparcia różnorodnym instytucjom.

Zbiórki poza Facebookiem

Właściciel Facebooka zamierza od 1 lipca 2024 r. przenieść cały proces zbierania datków na zewnętrzne strony internetowe organizacji. To strategiczne posunięcie ma na celu umożliwienie organizacjom dobroczynnym poszerzenie grona darczyńców i zwiększenie transparentności procesu darowizn.

Meta podejmuje i zamierza w dalszym ciągu podejmować działania na rzecz wspierania organizacji non-profit poprzez docieranie do odbiorców z informacjami o inicjatywach, na których im zależy

– podkreśla firma w swoim komunikacie.

Ta zmiana strategii, choć może wydawać się wyzwaniem dla niektórych organizacji, otwiera nowe możliwości w zakresie indywidualizacji kampanii charytatywnych i bezpośredniego dotarcia do potencjalnych darczyńców.

Facebook szuka jednak innych rozwiązań

Zespół Meta ds. wpływu społecznego nie ustaje w wysiłkach, by znaleźć nowe, innowacyjne metody wspierania organizacji dobroczynnych. Wśród rozważanych rozwiązań znajduje się aktualizacja przycisku "Przekaż datek", który mógłby teraz służyć jako bezpośredni link do strony zbiórki danej organizacji charytatywnej.

Ta zmiana może również przyczynić się do zwiększenia atrakcyjności linków do zbiórek charytatywnych, co z kolei może pomóc organizacjom zachęcić więcej osób do wsparcia ich celów. Meta podkreśla swoją wdzięczność wobec wszystkich organizacji charytatywnych, które współpracowały z firmą na przestrzeni lat i wyraża nadzieję na dalszą owocną współpracę.

YouTube wprowadza reklamy w nowym miejscu. Użytkownicy mogą nie być zadowoleni
YouTube szuka nowych sposobów na monetyzację serwisu. Najnowszy pomysł? Reklamy, które uruchamiają się w momencie, kiedy użytkownik decyduje się zatrzymać odtwarzanie wideo. Tak, dobrze przeczytaliście. Teraz nawet kliknięcie przycisku...

Oceń ten artykuł 0 0