hity na MAXXa
hity na MAXXa

Pamiętasz tę funkcję? Facebook chce, by znów dawała nam mnóstwo radości

Zaczepki to funkcja, którą z pewnością pamiętają wieloletni użytkownicy Facebooka. Choć od pewnego czasu pozostawała w ukryciu, to teraz znów zyskuje na popularności. Tęskniliście?

zdjęcie ilustracyjne, fot. Shutterstock/Bee Bonnet
zdjęcie ilustracyjne, fot. Shutterstock/Bee Bonnet

We wtorek właściciel Facebooka, Meta, ogłosiła wprowadzenie ulepszeń w sugestiach dotyczących tego, kogo można zaczepić, a także ułatwiła odnajdywanie zaczepek przy użyciu wyszukiwarki. Co więcej, Facebook dodał możliwość zaczepienia znajomego, gdy wyszukujemy go w serwisie.

Te drobne zmiany, jak twierdzi Facebook, przyniosły aż trzynastokrotny wzrost liczby zaczepek w ciągu ostatniego miesiąca. Choć wielu młodych użytkowników nie było obecnych podczas pierwszej fali popularności tej funkcji, to teraz zaczynają coraz chętniej z niej korzystać. Serwis zauważa, że ponad 50% zaczepek pochodzi od osób w wieku 18-29 lat.

Zaczepki w ostatnich latach istniały w ukryciu

Zaczepki są jedną z najstarszych funkcji Facebooka, a jej powstanie datuje się na początek działalności platformy w 2004 roku. Z czasem zaczepianie znajomych przestało być jednak modne i zostało ukryte w nawigacji. Facebook nigdy nie zdefiniował, jaki był zamysł tej funkcji, pozostawiając interpretację użytkownikom. Niektórzy wykorzystywali ją jednak do flirtowania.

Teraz, w okolicach 20. urodzin sieci społecznościowej, firma postanowiła ponownie wypromować tę funkcję, przedstawiając ją jako łatwy sposób na powiedzenie znajomemu "cześć".

Jeśli zastanawiasz się, po co mam ponownie zaczepiać kogoś po ponad dekadzie, to zadaj sobie proste pytanie: "A dlaczego nie?".

Facebook będzie konkurować z TikTokiem. Wykorzysta SI do rekomendacji filmów
Firma Meta, właściciel jednej z największych platform społecznościowych - Facebooka, podjęła decyzję o znaczącym odświeżeniu swojego algorytmu rekomendacji filmów. W erze cyfrowej, gdzie konkurencja o uwagę użytkownika jest zacięta,...

Oceń ten artykuł 0 0