hity na MAXXa
hity na MAXXa

Jedzenie w Lidlu tańsze nawet o 70%! Wystartowała nowa akcja!

W Lidlu wystartowała nowa akcja zero waste pod hasłem „Kupuję, nie marnuję”. W niektorych sklepach pojawiła się pólka, na której znajdziemy produkty z krótkim terminem przydatności do spożycia w bardzo atrakcyjnych cenach. Rabaty sięgają nawet 70 procent! To już kolejna akcja, która ma ograniczyć marnowanie żywności.

Wystartowała akcja „Kupuję, nie marnuję”

Lidl wystartował z kolejną akcją, której celem jest zmniejszenie ilości wyrzucanej żywności. W jednym z poznańskich sklepów przy ulicy Grunwaldzkiej 104 pojawiła się specjalna półka, a obok niej plakat z hasłem „Kupuję, nie marnuję”. Trafiły tam m.in. produkty z krótkim terminem przydatności do spożycia ( np. owoce i warzywa) oraz pieczywo, które upieczono dzień wcześniej i które nie zostało sprzedane. Jak informuje plakat przy stoisku, żywność na tej półce jest tańsza aż o 70%! Rabat zostaje naliczony przy kasie.

Niemiecki dyskont podkreśla, że akcja „Kupuję, nie marnuję” jest na razie w fazie testowej. Jeśli przyjmie się w wybranych sklepach, niewykluczone, że będzie realizowana też w pozostałych.

Kolejna taka akcja

Warto  zaznaczyć, że to nie pierwsza akcja spod szyldu „zero waste”. Kilka miesięcy temu w sieci królowały m.in. Samotne banany.

Ratujmy samotne banany! Nowa akcja na Instagramie
„Kupuj samotne banany! Chroń przez zmarnowaniem” – to hasło nowej kampanii edukacyjnej Banków Żywności. Jak zawsze chodzi tu o zwrócenie uwagi na problem marnowania jedzenia. Samotne i posiadające brązowe plamki banany zazwyczaj...

Brytyjski Lidl stworzył natomiast akcję bardzo podobną do naszej „Kupuję, nie marnuję.  W tamtejszych dyskontach udostępniono klientom 5-kilogramowe skrzynki z warzywami i owocami za 1,5 funta!

Nawet 5 kg owoców i warzyw za mniej niż 10 złotych! Lidl rozpoczyna walkę z marnowaniem jedzenia
Supermarkety na całym świecie codziennie wyrzucją miliony ton jedzenia z powodu lekkich uszkodzeń czy nieatrakcyjnego wyglądu. Lidl chce z tym walczyć. W brytyjskich sklepach pojawią się specjalne kartony z wadliwymi, ale wciąż zdatnymi...

Z marnowaniem żywności walczy również sieć hipermarketów Tesco, która kilka lat temu opublikowała dokładne dane na temat wyrzucanych, wciąż zdatnych do spożycia produktów.

Tony zmarnowanej żywności

Problem marnowania żywności jest bardzo duży także w naszym kraju. Szacuje się, że rocznie w Polsce wyrzucanych jest około 9 ton jedzenia. Według danych zebranych przez firmę MillwardBrown, na zlecenie Federacji Polskich Banków Żywności, przeciętny Polak wyrzuca w ciągu roku około 52 kilogramów różnych produktów spożywczych. Badania Eurostatu wskazują natomiast, że w naszym kraju większy udział w tym procederze mają nie konsumenci, a przemysł spożywczy. W państwach zachodnich jest dokładnie na odwrót.

Sieci marketów też dopiero od niedawna zaczęły przyznawać się do tego, jak duże ilości dobrych produktów są przez nie wyrzucane, ponieważ nie udało się ich sprzedać. Takie dane jako pierwsze udostępniło jakiś czas temu Tesco Polska. Wynika z nich, że w roku finansowym 2016/2017 markety z tej sieci pozbyły się ponad 6 ton żywności, która nadawała się jeszcze do spożycia. 5 ton jedzenia trafiło na śmietnik. Zaledwie małą część przekazano organizacjom charytatywnym lub jako pokarm dla zwierząt. 

Oceń ten artykuł 0 0