VW sprzedaje więcej kiełbasy niż golfów, passatów i innych modeli razem wziętych
Kiełbasa sygnowana logiem Volskwagena ma, jak każda produkowana przez samochodową fabrykę część, swój numer seryjny. Początkowo wędlina przeznaczona była jedynie dla pracowników. Produkt uważany był za naprawdę smaczny i dobrej jakości, więc coraz więcej osób zaczęło o niego pytać.
W końcu Volkswagen zdecydował się na wprowadzenie mięsnego wyrobu do ogólnodostępnej sprzedaży. Z biegiem czasu do kiełbasy dołączył też firmowy ketchup od niemieckiego potentata samochodowego. Currywurst z logiem VW można kupić w wielu miejscach na całym świecie.
Już w latach 30. koncern zapewniał swoim pracownikom posiłek składający się z kiełbasy. Po latach zarząd firmy wyliczył, że taniej będzie wyrabiać wędliny na miejscu – w głównym zakładzie. Swoje wyroby wędliniarskie Volkswagen produkuje w fabryce w Wolfsburgu od lat 70. XX wieku. Jej podwoje rocznie opuszcza prawie siedem milionów currywurst. Dla porównania koncern na całym świecie ma ponad 50 zakładów, w których składane są samochody. Z ich taśm produkcyjnych każdego roku zjeżdża około 4,5 miliona pojazdów.
Skąd pochodzi currywurst?
Currywurst jest uwielbianym w Niemczech daniem typu fast food. To serwowana na gorąco, najczęściej grillowana lub pieczona kiełbasa wieprzowa posypana dużą ilością przyprawy curry. Potrawę polewa się sosem na bazie przecieru pomidorowego.
Przysmakiem serwowanym w setkach barów i restauracji nad Renem i Odrą Niemcy raczą się od 1949 roku. To właśnie wtedy na pomysł podania wieprzowej kiełbasy w nietypowy sposób wpadła Herta Heuwer. Dekadę później kobieta opatentowała swój wynalazek. Szacuje się, że Niemcy zjadają rocznie 800 milionów porcji kiełbasy posypanej przyprawą curry.